Pražská strojírna: Z Depa Hostivař přímo na tramvaj. Výstavba nové tramvajové smyčky finišuje

13.07.2022 15:03 | Tisková zpráva

Tramvajová kolejová síť se v Praze aktuálně rozrůstá o novou tramvajovou smyčku Depo Hostivař. Výstavba tramvajového terminálu Depo Hostivař začala letos v březnu, nyní práce finišují. Pro Pražskou strojírnu, která sem dodává své výrobky, se jedná o letos největší investiční akci v Praze. Objem zakázky dosahuje 27 milionů Kč. Díky nové smyčce vznikne lepší propojení tramvají, autobusů a hlavně metra.

Pražská strojírna: Z Depa Hostivař přímo na tramvaj. Výstavba nové tramvajové smyčky finišuje
Foto: pstroj.cz
Popisek: Pražská strojírna - logo

Výstavba nové tramvajové smyčky je důležitou součástí plánu Dopravního podniku hl. města Prahy na rozšíření tramvajových tratí na východě Prahy. Smyčka je realizována na místě autobusového obratiště Depo Hostivař a propojuje tak stejnojmennou stanici metra A Depo Hostivař, prodloužení ze zastávky Černokostelecká a blízké parkovitě P+R. Místo původního obratiště autobusů prochází celkovou proměnou, autobusová točna bude nyní uvnitř tramvajové smyčky.

„Po dlouhé době jsme stavěli úplně nové koleje v podstatě na prázdném místě. Tramvajová síť se v Praze postupně rozrůstá, což je velký posun dopředu. Díky investicím do nového strojního parku jsme schopni konzistentně a včas přinášet vysoce kvalitní výrobky, takže nám tratě vydrží dlouho,“ říká Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny a. s.

Tramvajová smyčka bude mít tři nástupiště – jedno výstupní a jedno nástupní pro směr do centra, následně pak nástupní pro směr z centra. Čtvrté nástupiště bude autobusové. Celkem sem Pražská strojírna dodává dvě výhybky odbočného rádiusu 150 m, dvě výhybky odbočného rádiusu 100 m v hlavní trati a dále dvě výhybky odbočného rádiusu 100 m a šest výhybek odbočného rádiusu 50 m ve vlastní tramvajové smyčce, všechny výhybky včetně výhybkových systémů ovládajících tramvajové výměny. K tomu dodává i 626 m kolejí jednokolejně v obloucích a další drobné výrobky jako například odvodnění tramvajové trati a další.

Výstavbou nové smyčky vzniká přestupní terminál usnadňující návaznost metra a tramvají, ale i automobilové dopravy díky nově vybudovanému parkovacímu domu. Současně zde vzniká lepší propojení s připravovanou železniční zastávkou na trase plánované linky spojující oblast Radotína a Smíchova s Běchovicemi právě přes Depo Hostivař společně se zastávkami Jahodnice, Hostovice a Kyje – Jiráskova čtvrť. Stavbu projektu má na starost společnost EUROVIA CS.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Úřad vlády: Vládní výbor pro strategické investice řešil rozvoj lidských zdrojů i stavbu vysokorychlostních tratí

10:17 Úřad vlády: Vládní výbor pro strategické investice řešil rozvoj lidských zdrojů i stavbu vysokorychlostních tratí

Ve čtvrtek 21. listopadu 2024 se ve Strakově akademii konalo již sedmé zasedání Vládního výboru pro …