Pražská strojírna dokončila zakázku pro australské Melbourne, čekají ji další

15.08.2023 11:17 | Tisková zpráva

Dopravní podnik druhého největšího australského města Melbourne, které provozuje největší tramvajovou síť, patří i v roce 2023 mezi nejvýznamnější odběratele Pražské strojírny. Aktuálně byla dokončena dodávka pro Box Hill Terminus. Tentokrát si zákazník oproti zvyklostem objednal i kompletní kolejovou konstrukci včetně instalace pryžových bokovnic, které výrazně omezují emise hluku a též tzv. bludné proudy. Celkem se letos v Melbourne realizuje osm projektů na konkrétní lokace.

Pražská strojírna dokončila zakázku pro australské Melbourne, čekají ji další
Foto: pstroj.cz
Popisek: Pražská strojírna - logo

Poptávka na zakázku přišla již v červnu loňského roku, první přejímka byla naplánována na konec března roku letošního. Konkrétně se jednalo o dodání dvojité kolejové spojky, nazývané též dvojitý přejezd. Vzhledem ke komplexnosti zakázky bylo nutné zorganizovat přejímky dvě.

„Tramvajová síť ve městě Melbourne má přes 250 km a v provozu je na ní přes 500 různých tramvajových vozů. I přes obrovskou dálku je Pražská strojírna dlouholetým obchodním partnerem a australský dopravní podnik stále zadává nové a další zakázky. Rozsáhlá síť totiž vyžaduje pravidelnou údržbu a výměny,“ říká Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny a. s.

Zákazník nejprve přejímal celou smontovanou konstrukci dvojitého přejezdu o rozměrech 9 x 34,5 m. Druhou přejímku komplikovaly velké rozměry konstrukce, které ji znemožňovaly poslat v kontejnerech vcelku. Bylo nutné celou konstrukci rozebrat na jednotlivé díly a obalit je do gumového recyklátu.

Vzhledem ke snaze o minimální množství spojů se díly navrhují na maximální možné délky. Ty nejdelší kolejnice se musely do kontejnerů ukládat úhlopříčně, aby se vůbec k převozu vešly. Taktéž z hlediska hmotnostního limitu byl kontejner naplněn na hranici své kapacity.

Další zakázky jsou rozvrženy postupně do konce letošního roku, a ty největší přecházejí i do příštího roku. Pražská strojírna dodává dvě výhybky včetně výhybkových systémů pro lokaci Melville Road, dále následuje zakázka křížení ulic St. Kilda Road a Carliste Street. V srpnu a září se realizují další zakázky náhradních dílů a šesti dilatačních zařízení pro tramvajové linky vedené přes krátké mosty. Závěr letošního roku se ponese ve znamení velké zakázky pro křížení ulic Elizabeth Street a Victoria Street. V tu dobu již bude strojírna pracovat na ještě větších komplexních zakázkách pro melbournská tramvajová depa.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český rozhlas: Plánujeme v roce 2025 hospodařit s vyrovnaným rozpočtem

7:16 Český rozhlas: Plánujeme v roce 2025 hospodařit s vyrovnaným rozpočtem

Rada Českého rozhlasu dnes na svém zasedání schválila rozpočet ČRo na rok 2025. Rozpočet je sestaven…