V průběhu setkání byly diskutovány aktuální informace k tématu vodních cest, aktuální informace od zadavatele a zpracovatele Studie proveditelnosti koridoru D-O-L.
Prezident republiky ujistil zúčastněné o jeho trvalé podpoře projektů v oblasti dopravní infrastruktury včetně vodních cest. Největší příležitost pro rozvoj vodních cest vidí prezident republiky, mimo realizace splavnění Labe do Pardubic, v přípravě splavnění Odry ve spolupráci s Polskou republikou a to zejména úseku Kozłe – Ostrava.
„Jsem rád, že téma oderského úseku Kozłe – Ostrava silně zaznělo také na jednání tripartity v pondělí a to jako součást řešení sociálních a strukturálních problémů Moravskoslezského kraje. Bylo by chybou promarnit příznivou situaci v Polsku, které dokonce zřídilo samostatné ministerstvo vodních cest“ uvedl prezident republiky Miloš Zeman.
Zástupci zainteresovaných krajů informovali prezidenta republiky o usnesení Asociace krajů ČR č. 264 z 20. 7. 2016, kterým Asociace schválila podporu legislativních úprav, které podpoří rychlejší přípravu strategických staveb, včetně návrhu na jednotné povolovací řízení.
Asociace krajů ČR zároveň doporučila zainteresovaným krajům trvat vůči ministerstvu dopravy a zpracovateli Studie proveditelnosti na vzájemné systematické spolupráci.
Krajům bylo doporučeno dle jejich možností připravit regionální podklady pro konkrétní úseky vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe s využitím prostředků EU.
Kraje by dle usnesení Asociace krajů měly zajistit ve svých Zásadách územního rozvoje trvalé zachování územní rezervy pro vodní koridor Dunaj-Odra-Labe a současně se zasadit o jeho vložení do Politiky územního rozvoje ČR při její příští aktualizaci.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva