Společným znakem všech úprav v tarifu je zjednodušení, zvýhodnění dlouhodobých předplatitelů a podpora elektronických jízdenek.
Nový tarif mimo jiné snižuje počet ostravských zón na jednu novou zónu - její cena bude oproti dnešním čtyřem zónám výrazně snížena u 180denních a 365denních jízdenek -, prodlužuje dobu pro zvýhodněný přestup u jednotlivých elektronických jízdenek, mění ceny dlouhodobých jízdenek na území města Ostravy a zavádí novou třídenní jízdenku.
„Zrušení zón uvnitř města je dobrá zpráva pro Ostravany, ale pro každého, kdo dojíždí autobusem do krajského města a platil si jenom jednu ostravskou zónu, by to znamenalo od začátku nového roku citelné zdražení jízdného. Zhruba 2300 cestujících by měsíčně platilo za jízdné o 150 korun více. A pro Ostravu s největší pravděpodobností zároveň nárůst automobilové dopravy. Proto se zástupci Moravskoslezského kraje na valné hromadě společnosti KODIS dohodli s vedením Ostravy na opatření, díky kterému k této nepříjemné situaci nedojde a jízdné se v tomto případě nezvýší,“ uvedl náměstek moravskoslezského hejtmana pro dopravu Jakub Unucka s tím, že ve zjednodušování tarifů bude kraj pokračovat. „V Ostravě se velmi osvědčil nákup jízdenky platební kartou, proto ji budeme zavádět i v příměstské dopravě,“ dodal náměstek hejtmana Jakub Unucka.
Upřesnil, že v tarifu pro příští rok tak pro držitele minimálně jedné mimoostravské jízdenky zůstala zachována možnost pořídit si k ní i jízdenku na jednu ostravskou zónu za cenu platnou v roce 2016. „Prozatím to bude možné do 30. června příštího roku, než najdeme definitivní řešení problému,“ řekl náměstek hejtmana Jakub Unucka.
Podrobnosti k Tarifu ODIS 2017 najdete ZDE
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva