Průzkum: Maso z našich talířů nezmizí, zájem o něj ale klesá

18.05.2016 10:44 | Zprávy

Celková spotřeba masa se snižuje, za posledních dvacet pět let o více než dvacet kilo na osobu. Podle odborníků spotřeba masa v nejbližších letech ještě o něco poklesne, v delším horizontu však bude spíše stagnovat. Vyplývá to z průzkumu ČSOB Index očekávání firem, který monitoruje sentiment a očekávání malých a středních firem včetně živnostníků. V rámci jedenácté vlny šetření se průzkum věnoval právě situaci v oblasti prodeje masa a masných výrobků.

Průzkum: Maso z našich talířů nezmizí, zájem o něj ale klesá
Foto: Hans Štembera
Popisek: Prodej masa

Jídelníček českého strávníka se za několik posledních let změnil k nepoznání. Na vzestupu je drůbeží maso, které se v posledních dvou letech drží na prvním místě. Nárůst obliby kuřecího masa může souviset i s osvětou a se snahou o zdravý životní styl. Červená masa jsou totiž v poslední době považována za méně zdraví prospěšná než bílé maso, tedy ryby a drůbež. Poukazuje na to například Kateřina Vlachová z firmy Beskydské uzeniny: „My vnímáme, že zdravý životní styl je nyní trend. V konzumaci masa se projevuje, že poptávka po kuřecím mase neklesá, spíš naopak a trošičku nám jde do ústraní vepřové maso.“

Vepřové, ale především hovězí maso, se konzumuje v daleko menší míře než drůbež. Podle odborníků to však není špatná zpráva, pozorují stále větší zájem o složení potravin a s tím související příklon ke kvalitě, za kterou jsou ochotni zákazníci i připlatit. „Je to sice pomaličku rostoucí trend, ale opravdu k tomu dochází. Lidem není jedno, co jedí, chtějí hodně informací o tom, co výrobek obsahuje, z čeho se skládá. Zajímají se i o výživové hodnoty a procentuální obsah masa v uzeninách. Sledujeme rostoucí zájem o výrobky s vyšším obsahem masa, s vyšším obsahem bílkoviny. Na našich podnikových prodejnách je nejprodávanější šunka nejvyšší jakosti, která stojí 220 korun za kilogram,“ dodává Kateřina Vlachová.

„Pokud lidé hledají kvalitu, za kterou si rádi připlatí, je to určitě pozitivnější, než kdyby kupovali množství nekvalitních výrobků,“ říká výkonný ředitel útvaru Firemního bankovnictví ČSOB Petr Manda. „A tento pozitivní trend nesledujeme jen u masa, ale i u dalších potravin či zboží. Tato poptávka dává příležitost výrobcům, kteří mají do budoucna velký potenciál, a to jsou většinou i naši obchodní partneři,“ dodává Petr Manda.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Róbert Šlachta byl položen dotaz

Spojíte se s SPD?

Půjdete do voleb společně? A co po volbách, umíte si s SPD představit koalici? Ještě by mě zajímalo, kdo za vás bude vlastně kandidovat? Nikoho jiného než vás neznám.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Zákazníkům je ombudsman k dispozici už přes 15 let

11:14 ČEZ: Zákazníkům je ombudsman k dispozici už přes 15 let

Na Ombudsmana ČEZ se loni obrátilo 814 zákazníků, tedy obdobně jako v roce předchozím. Ačkoliv se op…