Průzkum: Podnikatelský potenciál v ČR klesnul o 7%

25.11.2014 20:46 | Zprávy

Studie zaměřená na vnímání podnikání ukázala, že samostatné podnikání si dokáže představit 30% obyvatel České republiky. Před rokem to přitom bylo o 7% víc.

Průzkum: Podnikatelský potenciál v ČR klesnul o 7%
Foto: Hans Štembera
Popisek: Peníze, ilustrační foto

Průzkum zadala společnost Amway v 38 zemích světa a kromě podnikatelského potenciálu se zaměřil i na podnikatelské vzdělávání.

Vyplývá z něj, že 69% Čechů sice vnímá podnikání pozitivně, ale pouze 30% z nich si dovede představit, že skutečně podnikat začne. Nejpozitivněji se k podnikání staví Češi ve věku mezi 35 a 49 lety a s vyššími příjmy, ostatní věkové i příjmové skupiny jsou skeptičtější.

Proti tomu nejvyšší podnikatelský potenciál ze zkoumaných zemí má Mexiko, kde možnost vlastního podnikání připouští 80% lidí. V rámci Evropy se velmi pozitivně k podnikání staví tradičně ve Skandinávii, naopak podobně naladění jako Češi jsou například Němci.

Průzkum rovněž zkoumal, jak moc jsou naopak k podnikání vstřícné jednotlivé státy. 78% respondentů v ČR si myslí, že naše země je k podnikání a podnikatelům spíše či dokonce velmi nevstřícná. Nejhůře je na tom Portugalsko, které je podnikatelsky přátelské pouze podle 18% oslovených lidí.

Analýza se zajímala také o to, zda se lze podnikání naučit, nebo je třeba spíše vrozeného talentu. Přestože 59 procent Čechů preferuje první teorii, neexistuje v Česku dostatek vzdělávacích příležitostí. Pouze 16 procent z oslovených vnímá vzdělávání v této oblasti jako dostatečné. Většina lidí (51%) si pak myslí, že podnikání by se mělo vyučovat na středních a vysokých školách.

Studie také ukázala, že 35% lidí v ČR na vlastním podnikání oceňuje nezávislost na zaměstnavateli a možnost určit si vlastní pracovní dobu. Důležitá je také realizace vlastních nápadů (32%), vedlejší příjem je až na druhém místě (26%).

Průzkumu se zúčastnilo celkem 44 tisíc lidí v 38 zemích celého světa, pro společnost Amway jej realizovala Technická univerzita v Mnichově a společnost GfK. „Cílem průzkumu je zejména upozornit na to, jak veřejnost vnímá podnikání, ale také na jeho ekonomický potenciál. Chceme také podpořit diskusi o odstraňování překážek, které zakládání podnikání brání,” říká ředitelka Amway v ČR Ildiko Dikošová.

Amway je celosvětově největší společnost v oblasti přímého prodeje. Její celosvětový obrat činil v roce 2013 11,8 miliard dolarů, disponuje více než 21 tisíci zaměstnanci a třemi miliony distributorů. Amway, kterou založili v roce 1959 Rich DeVos a Jay Van Andel v americkém Michiganu, nabízí spotřebitelské zboží a obchodní příležitosti podpořené globálním zemědělským, výrobním a logistickým řetězcem s více než 900 vědci. Novinky ze společnosti najdete na news.amway.cz.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ondřej Kolář byl položen dotaz

Jak přesně si to vyvlastnění představujete?

A byť je to mířeno proti Rusům, není paradox, že přesně tohle dělali oni? Fakt myslíte, že je to demokratický nástroj?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Letiště Praha: Sedm nových linek dopravce easyJet

20:11 Letiště Praha: Sedm nových linek dopravce easyJet

Úplně nové linky do Birminghamu, Glasgow, Nantes, Nice, Palmy a Alicante. Zahájeno bylo také spojení…