Finanční správě bylo k úternímu dni podáno 70 tisíc kontrolních hlášení. Z tohoto počtu byly 4 tisíce (tj. zhruba 6%) kontrolních hlášení podány ve špatném formátu a struktuře, což má za následek, že takováto chybná podání nelze v systému Finanční správy zpracovat. Plátce DPH proto následně obdrží od správce daně výzvu, kterou bude vyzván k odstranění vad prostřednictvím podání „nového“ kontrolního hlášení. Pokud bude ve lhůtě stanovené správcem daně kontrolní hlášení podáno ve správném formátu a struktuře, správce daně pohlíží na kontrolní hlášení jako na řádně a včas podané a neuplatní žádnou sankci za pozdní podání.
„Děkuji Vám, všem plátcům, kteří jste si pospíšili a apeluji na Vás ostatní, abyste podání kontrolního hlášení nenechávali na poslední chvíli. Pokud navíc využijete ke kontrole formátu a struktury aplikaci Finanční správy, snížíte tím riziko chybovosti a ušetříte spoustu zbytečných starostí s výzvami a opravami na obou stranách“, uvedl generální ředitel Generálního finančního ředitelství Martin Janeček.
Mezi nejčastější důvody chybného formátu a struktury kontrolního hlášení patří:
Nevyplnění ID datové schránky nebo e-mailu v úvodní části formuláře kontrolního hlášení – jedna z těchto náležitostí musí být vždy povinně uvedena (chyba u 4% kontrolních hlášení). Viz odkaz
Chybějící či chybný formát DIČ odběratele/dodavatele v oddíle A.4./B.2. kontrolního hlášení (chyba u téměř 1% kontrolních hlášení). Viz odkaz

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva