Rostislav Nerad, stavbyvedoucí, Metrostav: „Ta statická zátěžová zkouška probíhá tak, že celkem na třech mostních polích budeme měřit deformace na tom mostě, těch 5 návěsů, co za námi vidíte, tak budou najíždět na jednotlivá místa daných polích, každý má hmotnost 48 tun a nějaká odchylka 5% a měří se ta deformace přes snímače, které jsou zavěšené pod mostem.“
Výsledky zkoušky budou známy do dvou týdnů. Obchvat Jaroměře bude navazovat na nynější konec dálnice D11 u Hořenic a u Velkého Třebešova se napojí na obchvat České Skalice. Tato klíčová stavba odvede tranzitní dopravu nejen z města, ale také z Čáslavek, Dolan a Svinišťan, kde v současné době projíždí denně více než patnáct tisíc aut.
Rostislav Nerad, stavbyvedoucí, Metrostav: „V současné době tady probíhají především dokončovací práce na ornicích, dopravní značení a vegetační úpravy.“
Ještě před slavnostním otevřením, které je naplánováno na září, se obchvat otevře veřejnosti. Ta si sem může přijít novou trasu projet na kole nebo koloběžce.
Tereza Primová, tisková mluvčí, Ředitelství silnic a dálnic: „Hotovo bude 9. 9., s tím že bude obchvat k dispozici řidičům, aby se po něm mohli svést a zároveň bych Vás moc ráda pozvala na Den otevřených dveří tady na obchvatu, kde bude veřejnosti umožněno projít si 2 km obchvatu, je připraven bohatý program pro rodiny, děti, ukázka silniční dálniční techniky a další, přijďte.“
Téměř sedmikilometrový úsek vyšel Ředitelství silnic a dálnic na 688 milionů korun.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva