„Společnost Eurovia svou nabídku na stavbu D11 kalkulovala stejně jako ostatní uchazeči v soutěži a podpisem smlouvy i symbolickým poklepáním 2. října 2018 se za vysoutěženou cenu postavila. Nyní bez ohledu na výsledek výběrového řízení chce více peněz. Nejen rostoucí ceny asfaltu ovlivňují úplně všechny stavební firmy. Pokud bychom dali více peněz jedné společnosti, okamžitě začnou podmínečně odstupovat od smluv firmy na dalších stavbách dálnic D1, D6, D35 i na navazujícím úseku D11 do Jaroměře,“ říká generální ředitel ŘSD Jan Kroupa s tím, že zhotovitel dostal veškeré potřebné pokyny, které reagovaly na změny na staveništi, do dnešního dne je však neprovedl.
Úkolem Ředitelství silnic a dálnic je postavit dálnici včas podle zasmluvněného harmonogramu a ve vysoutěžených cenách. „Nyní vyjednáváme o způsobech řešení, aby mohla stavba pokračovat a abychom v roce 2022 mohli otevřít 22,4 kilometrů nové dálnice D11 z Hradce Králové do Jaroměře,“ dodává Kroupa.
Ve dvoukolovém výběrovém řízení na zhotovitele stavby 15,2 kilometrů dlouhého úseku D11 1106 Hradec Králové – Smiřice bylo doporučeno sdružení firem EUROVIA – Metrostav – Swietelsky za cenu 2 593 810 985 Kč (bez DPH). Stavbu oficiálně zahájili zástupci firem poklepáním základního kamene 2. října 2018.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva