Zastupitelé Trnovan v čele se starostkou Martinou Čechovou probírali se zástupci ŘSD možné varianty, které by vedly ke zlepšení dopravní situace v obci. Její zástavbou prochází silnice I/15, která obec v podstatě dělí na dvě poloviny. Problémem je kromě intenzity provozu malá šíře komunikace. „Bylo by potřeba udělat zásadní změny. Máme tu úzké úseky a v ostrých zatáčkách nám končí auta až na chodníku,“ popsala starostka. Zvláště rizikový je průjezd tranzitní dopravy, kdy kamiony při vyhýbání se v zatáčkách brání hladké plynulosti provozu.
V minulosti se sice uvažovalo o vybudování severního obchvatu, který je veden v územním plánu obce, jeho trasa však vytváří bariéru mezi vlastní obcí a částí Podviní. Pro budoucí rozvoj obce je urbanisticky nevhodná a obec tuto variantu nepodporuje. Proto je navrženo vypuštění koridoru severního obchvatu ze Zásad územního rozvoje Ústeckého kraje v rámci jejich 2. aktualizace. Součástí územního plánu obce je také územní rezerva pro jižní variantu, která by pomohla i nedalekým Ploskovicím. Ale dříve se ukázala jako ekonomicky nevýhodná z důvodu extrémně náročného řešení.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva