Ředitelství silnic a dálnic představuje první dílčí výsledky z celostátního sčítání dopravy

19.03.2017 16:15 | Zprávy

Celostátní sčítání dopravy (CSD2016) probíhalo na dálniční a silniční síti ČR v loňském roce. ŘSD nyní představuje první výsledky, konkrétně porovnání dopravních intenzit na jednotlivých dálnicích v roce 2010 a 2016.

Ředitelství silnic a dálnic představuje první dílčí výsledky z celostátního sčítání dopravy
Foto: ŘSD
Popisek: Logo ŘSD

V přiloženém souboru naleznete srovnávací tabulku pro dálnice, která porovnává intenzity z roku 2010 s těmi aktuálními.

Nejvýznamnější změny na dálnicích v porovnání s rokem 2010:

1) Jižní část Pražského okruhu D0 se postupně naplňuje, intenzity na nové části dosahují už 40 – 50 tis. voz/24h, zhoršuje se situace na čtyřpruhovém úseku Slivenec – Třebonice (až 75 tis. voz/24h).

2) Dálnice D1 z Lipníku do Ostravy převzala tranzitní vztahy z I/48, nárůst u počtu nákladních vozidel je enormní.

3) Dálnice D5 u Prahy se dostává do vysokých hodnot kolem 60 tis. voz/24h.

4) Dálnice D6 u Prahy převzala značnou část dopravy z D7, kde intenzita i díky opravám místy i poklesla.

5) Dálnice D10 je nejvýznamnějším skokanem mezi dlouhodobě provozovanými dálnicemi, vyplývá z nich mj. potřeba přistupovat systémově k celému úseku z Prahy do Mladé Boleslavi, a to jak z hlediska údržby a oprav, tak z hlediska její modernizace. Hodnoty jsou naprosto srovnatelné s úsekem D1 Mirošovice – Kývalka.

Připomínáme, že se jedná o hodnoty předběžné, které mohou ještě podléhat drobným korekcím. Konečné výsledky z CSD2016 budou včetně interaktivní mapy volně k dispozici ve webové aplikaci, jejíž dokončení se předpokládá v průběhu 2. čtvrtletí 2017. Nově nebude pro přístup k podrobným výsledkům vyžadována registrace ani přihlášení.

Zhotovitelem zakázky CSD2016 byla agentura IPSOS s.r.o., která poprvé v historii CSD použila speciální mobilní aplikaci v chytrých telefonech pro sběr dat ručním způsobem. Vysoutěžená cena byla 57 mil. Kč bez DPH. Výpočty provedla dopravně inženýrská firma EDIP s.r.o.

Výsledky ze sčítání z roku 2010 naleznete zde.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ivan Adamec byl položen dotaz

Souhlasíte s tím, že dopravní infrastruktura je páteří ekonomiky?

A co mě zajímá ze všeho nejvíc je, proč se u nás stavby nových úseků dálnic, ale i třeba opravy silnic tak vlečou? Je jedno, kdo je u vlády, ten problém trvá už roky. I třeba sousední Polsko je na tom líp a myslím, že jsou na tom líp min všechny státy EU nebo minimálně na tom není žádný hůř.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ústavní soud: Deset let soudce Davida Uhlíře

22:31 Ústavní soud: Deset let soudce Davida Uhlíře

Když jej prezident republiky jmenoval dne 10. prosince 2014 do funkce soudce Ústavního soudu, bylo t…