V přiloženém souboru naleznete srovnávací tabulku pro dálnice, která porovnává intenzity z roku 2010 s těmi aktuálními.
Nejvýznamnější změny na dálnicích v porovnání s rokem 2010:
1) Jižní část Pražského okruhu D0 se postupně naplňuje, intenzity na nové části dosahují už 40 – 50 tis. voz/24h, zhoršuje se situace na čtyřpruhovém úseku Slivenec – Třebonice (až 75 tis. voz/24h).
2) Dálnice D1 z Lipníku do Ostravy převzala tranzitní vztahy z I/48, nárůst u počtu nákladních vozidel je enormní.
3) Dálnice D5 u Prahy se dostává do vysokých hodnot kolem 60 tis. voz/24h.
4) Dálnice D6 u Prahy převzala značnou část dopravy z D7, kde intenzita i díky opravám místy i poklesla.
5) Dálnice D10 je nejvýznamnějším skokanem mezi dlouhodobě provozovanými dálnicemi, vyplývá z nich mj. potřeba přistupovat systémově k celému úseku z Prahy do Mladé Boleslavi, a to jak z hlediska údržby a oprav, tak z hlediska její modernizace. Hodnoty jsou naprosto srovnatelné s úsekem D1 Mirošovice – Kývalka.
Připomínáme, že se jedná o hodnoty předběžné, které mohou ještě podléhat drobným korekcím. Konečné výsledky z CSD2016 budou včetně interaktivní mapy volně k dispozici ve webové aplikaci, jejíž dokončení se předpokládá v průběhu 2. čtvrtletí 2017. Nově nebude pro přístup k podrobným výsledkům vyžadována registrace ani přihlášení.
Zhotovitelem zakázky CSD2016 byla agentura IPSOS s.r.o., která poprvé v historii CSD použila speciální mobilní aplikaci v chytrých telefonech pro sběr dat ručním způsobem. Vysoutěžená cena byla 57 mil. Kč bez DPH. Výpočty provedla dopravně inženýrská firma EDIP s.r.o.
Výsledky ze sčítání z roku 2010 naleznete zde.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva