Ředitelství silnic a dálnic zahajuje výstavbu dálnice D48 Rybí - Rychaltice

29.06.2017 20:29 | Zprávy

Ředitelství silnic a dálnic zahajuje ve čtvrtek 29. června za účasti generálního ředitele ŘSD Jana Kroupy výstavbu dálnice D48 Rybí – Rychaltice.

Ředitelství silnic a dálnic zahajuje výstavbu dálnice D48 Rybí - Rychaltice
Foto: ŘSD
Popisek: Logo ŘSD

Stavba dálnice D48 Rybí – MÚK Rychaltice řeší rekonstrukci stávající silnice I/48, která je provozována jako směrově nedělený čtyřpruh s nevyhovujícím šířkovým uspořádáním. Ze silnice I. třídy se tak stane dálnice.

„Potřeba přestavby silnice I/48 na dálnici je nezbytná z důvodu zvýšení bezpečnosti, komfortu jízdy a snížení času dojezdu. V současnosti se jedná o jeden z nejnebezpečnějších úseků silnic I. tříd, kde byla řada tragických nehod. Při přestavbě úseku bude mimo jiné doplněn střední dělící pruh, budou osazeny svodidla vyšší zádržné úrovně, dojde k úpravě povrchů a vodorovného dopravního značení. Ze silnice I/48 se tak stane plnohodnotný dálniční úsek“, okomentoval zahájení výstavby generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.

Dálnice D48 tvoří v rámci Moravskoslezského kraje důležitou dopravní tepnu orientovanou západovýchodním směrem. Jedná se o komunikaci, která spojuje jižní část Moravskoslezského kraje se střední Moravou a Polskem. Dálnice D48 je součástí  transevropské silniční sítě TEN-T a mezinárodní silnice E462 Brno – Český Těšín – Krakov. Z  hlediska dopravního bude mít dálnice D48 význam jako dálková komunikace mezinárodního významu ve vazbě na hraniční přechod Chotěbuz, dále jako dálková komunikace vnitrostátního charakteru a její význam bude rovněž na regionální úrovni. Realizace stavby umožní zlepšení propojení center a regionů prostřednictvím doplnění chybějícího úseku dálnice na postupně dostavované síti TEN-T na území ČR.

V  rámci stavby dojde také ke sjednocení šířkového uspořádání v  celém úseku od Bělotína až po Český Těšín, což lze z nadregionálního dopravního hlediska chápat jako homogenizaci mezinárodního tahu E 462, zajišťujícího severojižní propojení Polska s Moravou a Rakouskem.

Stavba je navržena ke spolufinancování v rámci Operačního programu Doprava 2014 - 2020 a bude spolufinancována z Fondu soudržnosti.

Data o stavbě

Hlavní trasa:
délka: 11 528 m
kategorie: R 25,5/120
plocha vozovek: 129 750 m2
počet stavebních objektů: 147

zhotovitel: Společnost METROSTAV + SWIETELSKY + COLAS, D48 Rybí – MÚK Rychaltice
cena: 2 069 023 tis. Kč (bez DPH)
termín výstavby: 6/17 – 12/20 (zprovoznění)

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Josef Bernard byl položen dotaz

Vaše ,,pomoc" živnostníkům

Jak nám má pomoci odložení plateb na pojištění, když zálohy stejně tak či tak budu muset uhradit? Paradoxně když se mi nebude v podnikání dařit, tak kde pak vzít peníze na zaplacení záloh, které jste dost zvýšili? Nemyslíte, že by bylo prospěšnější, kdybyste je nezvyšovali? Tvrdíte, že je to kvůli d...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Všeobecná zdravotní pojišťovna: Kamery s AI už vyšetřily zrak 50 tisícům diabetiků

22:28 Všeobecná zdravotní pojišťovna: Kamery s AI už vyšetřily zrak 50 tisícům diabetiků

S diabetem se dnes léčí už každý desátý člověk, mezi klienty VZP je to zhruba 590 tisíc lidí. Jejich…