Nová komunikace nahradí tu stávající, která má vzhledem k současným dopravním potřebám již nedostatečné výškové, směrové i šířkové uspořádání a nesplňuje tedy dnešní požadavky na bezpečný a plynulý provoz.
Nebezpečnými místy v trase stávající I/43 jsou zejména dva nízké a úzké podjezdy pod železniční tratí, kde musí nákladní automobily využít pro průjezd obou jízdních směrů. Celou situaci ještě zhoršují špatné rozhledové podmínky. Nová trasa silnice I/43 se s železnicí v žádném místě křížit nebude.
„Téměř desetikilometrový obchvat odvede veškerou tranzitní dopravu ze Svitav, Lačnova i Hradce nad Svitavou, čímž se výrazně zlepší životní podmínky místních obyvatel, sníží se riziko nehod chodců a cyklistů a dojde také k poklesu imisní zátěže a hluku. Zásadního zlepšení se dočkají také řidiči, neboť vedením trasy mimo zastavěnou oblast dojde k výraznému zvýšení plynulosti a bezpečnosti dopravy.“ uvedl při zahájení stavby generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Součástí stavby je osm mostů, jedna mimoúrovňová křižovatka a šest protihlukových stěn o celkové délce 647 metrů.
Stavba je navržena ke spolufinancování v rámci Operačního programu Doprava z Evropského fondu pro regionální rozvoj.
Ředitelství silnic a dálnic aktuálně realizuje celkem 226 kilometrů nových staveb. Jedná se o 151 km dálnic a 75 km silnic I. třídy.
I/43 Hradec nad Svitavou - Lačnov
Hlavní trasa:
Délka: 9,5 km
Kategorie: S 11,5/70
Počet všech stavebních objektů: 100
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva