Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo silnici I/37 Chrudim obchvat, úsek Medlešice – I/17

17.12.2015 15:21 | Zprávy

Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo ve středu 16. prosince za účastí generálního ředitele ŘSD Jana Kroupy silnici I/37 Chrudim obchvat, úsek Medlešice – I/17.

Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo silnici I/37 Chrudim obchvat, úsek Medlešice – I/17
Foto: ŘSD
Popisek: Logo ŘSD

„Vybudování přeložky silnice I/37 významně odlehčí městu Chrudimi od tranzitní dopravy. Realizace stavby zajistí podstatné zlepšení životního prostředí v obcích. Sníží se tam ekvivalentní hladina hluku a emise výfukových plynů. Zároveň dojde ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu a omezí se možnost střetů automobilů s chodci“, konstatoval generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.

Silnice I/37 tvoří páteřní komunikaci ve směru sever – jih v Pardubickém kraji. V předchozích letech byl vybudován dělený čtyřpruh mezi Hradcem Králové a Pardubicemi a přeložka silnice I/37 v úseku Pardubice – Medlešice, na kterou přímo navazuje realizovaný obchvat Chrudimi. Vybudováním obchvatu Chrudimi je jediným možným řešením pro odstranění zejména tranzitní dopravy z průtahu města a zároveň zajištění kvalitního napojení spádové oblasti města Chrudim na dálnici D11.

Stavba je realizována v souladu se zásadami územního rozvoje Pardubického kraje a územním plánem města Chrudim. Současný průtah silnice I/37 městem, vzhledem k neúměrné dopravní zátěži, je místem s mnoha kolizními body, kde dochází k těžkým zraněním i usmrcením účastníkům silničního provozu (zejména chodců). Na podporu výstavby obchvatu města byla v minulosti protestními akcemi, pořádanými obyvateli, zastavena nebo zpomalena doprava ve vlastním průtahu.

Realizace obchvatu se přes výše uvedené skutečnosti rodila s velkými obtížemi a bez úzké spolupráce se zástupci města Chrudim, zejména při zajišťování finančních prostředků by stavba nebyla realizována v tomto termínu.

Silnice I/37 Chrudim obchvat, úsek Medlešice – I/17

Hlavní trasa:
délka: 5850 metrů
kategorie: S 11,5/100 a 11,5/80
plocha vozovek: 61 660 m2
počet stavebních objektů: 66

zhotovitel: sdružení  EUROVIA, M-SILNICE a PORR
cena stavby dle smlouvy: 1 270 320 075 Kč (bez DPH)

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Kdo řídí Prahu?

Podle všeho byste měl vy, ale přijde vy, že je to spíš Hřib. Myslíte, že tu kumulaci funkcí zvládáte? Proč jste chtěl být primátor, když o vás není vůbec slyšet, za to o Hřibovi až moc? A stojíte za ním, co se týká toho, jak si jako náměstek pro dopravu vede? Vždyť je to jen chaos nebo nějaký skandá...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ICOMOS oceňuje kvalitu studie obnovy Vyšehradského mostu i postoj ministra Kupky

19:15 ICOMOS oceňuje kvalitu studie obnovy Vyšehradského mostu i postoj ministra Kupky

Studie obnovy železničního mostu pod Vyšehradem představená Nadačním fondem Vyšehradský most vyhovuj…