„Vybudování přeložky silnice I/37 významně odlehčí městu Chrudimi od tranzitní dopravy. Realizace stavby zajistí podstatné zlepšení životního prostředí v obcích. Sníží se tam ekvivalentní hladina hluku a emise výfukových plynů. Zároveň dojde ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu a omezí se možnost střetů automobilů s chodci“, konstatoval generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.
Silnice I/37 tvoří páteřní komunikaci ve směru sever – jih v Pardubickém kraji. V předchozích letech byl vybudován dělený čtyřpruh mezi Hradcem Králové a Pardubicemi a přeložka silnice I/37 v úseku Pardubice – Medlešice, na kterou přímo navazuje realizovaný obchvat Chrudimi. Vybudováním obchvatu Chrudimi je jediným možným řešením pro odstranění zejména tranzitní dopravy z průtahu města a zároveň zajištění kvalitního napojení spádové oblasti města Chrudim na dálnici D11.
Stavba je realizována v souladu se zásadami územního rozvoje Pardubického kraje a územním plánem města Chrudim. Současný průtah silnice I/37 městem, vzhledem k neúměrné dopravní zátěži, je místem s mnoha kolizními body, kde dochází k těžkým zraněním i usmrcením účastníkům silničního provozu (zejména chodců). Na podporu výstavby obchvatu města byla v minulosti protestními akcemi, pořádanými obyvateli, zastavena nebo zpomalena doprava ve vlastním průtahu.
Realizace obchvatu se přes výše uvedené skutečnosti rodila s velkými obtížemi a bez úzké spolupráce se zástupci města Chrudim, zejména při zajišťování finančních prostředků by stavba nebyla realizována v tomto termínu.
Silnice I/37 Chrudim obchvat, úsek Medlešice – I/17
Hlavní trasa:
délka: 5850 metrů
kategorie: S 11,5/100 a 11,5/80
plocha vozovek: 61 660 m2
počet stavebních objektů: 66
zhotovitel: sdružení EUROVIA, M-SILNICE a PORR
cena stavby dle smlouvy: 1 270 320 075 Kč (bez DPH)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva