„V České republice sice máme mnoho dálnic, velká část z nich ale stále není dokončena. Někde chybí jen pár kilometrů, jinde jsou to kilometrů desítky. Jsem rád, že díky vysokému investičnímu tempu posledních let se řada dálnic z plánované dálniční sítě významně přibližuje svému dokončení. Dálnice D7 je jednou z nich. Dostavbou této dálnice zlepšíme spojení na Německo, zajistíme lepší dopravní obslužnost průmyslových zón u Mostu, Loun a Postoloprt a také strategické průmyslové zóny Triangle, která je jednou z největších v České republice. V tomto směru je D7 ukázkou toho, jak výstavbou dopravní infrastruktury podpořit ekonomický růst,“ upozorňuje premiér Petr Fiala.
Nová dálnice významně zvýší bezpečnost a plynulost dopravy v místě, kde každý den projede téměř 13 tisíc vozidel a kde se stala řada dopravních nehod i s tragickými následky. Z hlediska zlepšení dostupnosti a zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy je však zásadní, aby byla dálnice D7 zprovozněna kompletně v celé své délce.
Obchvat Loun byl zprovozněn už v roce 1999 a už tehdy se počítalo s tím, že vytvoří polovinu dálnice, která bude dostavěna později. „Jsem rád, že se nám po dlouhých 24 letech průtahů a komplikací pomohlo dostavět a otevřít dálniční obchvat Loun, který pomůže nejenom místním, ale všem, kteří tu budou projíždět. Navazující úsek dálnice D7 u Chlumčan, který se začal stavět na začátku loňského roku, se nám ale povedlo výrazně urychlit. Z celé plánované D7 tak bude chybět posledních pět kilometrů u Postoloprt na Lounsku, které se budou stavět v letech 2026 až 2028. Dostavbou této dálnice zlepšíme spojení na Německo a zajistíme tak lepší dopravní obslužnost průmyslových zón. Doháníme tak další z dluhů a snažíme se dopravní infrastrukturu co nejrychleji dostavět. Kvalitní dopravní infrastruktura je jedním z pilířů strategických investic v rámci Restartu Česka“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
Hlavní silniční tah Praha – Chomutov – hranice se Spolkovou republikou Německo umožní po přestavbě rychlé, a hlavně kapacitní spojení Prahy a severozápadních Čech s oblastí Saské Kamenice a návazně s dalšími evropskými státy.
„Ještě v letošním roce tak zprovozníme další úsek D7 u Chlumčan, i když v části estakády u Chlumčanského mlýna v polovičním profilu a zároveň připravujeme vyhlásit výběrová řízení na zhotovitele na chybějící úseky ve Středočeském kraji, abychom je během příštího roku mohli začít realizovat. Posun v přípravě předpokládáme do konce letošního roku i na posledním úseku u Postoloprt, kde očekáváme vydání územního rozhodnutí,“ představil aktuální stav přípravy dálnice D7 generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Důvodem přestavby silnice I/7 na dálnici D7 je kromě růstu dopravních intenzit, které zvyšují riziko dopravních nehod, také zajištění dopravní obslužnosti průmyslových zón u Mostu, Loun a Postoloprt a zejména strategické průmyslové zóny Žatec-Triangle, vybudované v prostoru bývalého vojenského letiště, jedné z největších v České republice.
Ředitelství silnic a dálnic aktuálně realizuje celkem 259,9 kilometrů nových staveb. Jedná se o 172,6 km dálnic a 87,3 km silnic I. třídy. Ve výběrovém řízení se nachází dalších 85,4 km dálnic a silnic I. třídy.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva