Přeložka silnice I/11 řeší nevyhovující stav místní dopravní situace. Zprovoznění znamená výrazné odlehčení obcím včetně zlepšení prostupnosti území.
„V posledních letech se Šumpersko změnilo na největší staveniště v Olomouckém kraji. Obchvat Chromče je kromě svého významu pro místní důležitý též jako součást širšího plánu na zkapacitnění silnice I/11 od Postřelmova do Dolní Lipky na hranicích s Polskem. Stavba také vytváří funkční celek s již zprovozněným obchvatem Bludova na hlavním tahu silnice I/44, který je částí kapacitního napojení Šumperska na dálnici D35 a ze střední části Olomouckého kraje vede do turisticky atraktivních Jeseníků,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
„Silnice I/11 je nově vedena volným terénem po nezastavěném území v novém směrovém, výškovém i šířkovém uspořádání. Čtyřkilometrovou trasu tvoří mírné zářezy střídající násypy do výšky přes osm metrů. Přeložka silnice I/11 úzce souvisí s nedávno zprovozněným obchvatem Bludova, stavby na sebe navazují a tvoří spolu jeden celek prospěšný životnímu komfortu i bezpečnosti silničního provozu. Silnice odvede dopravu nejen z Bludova a dalších obcí, ale i ze silnic II. třídy.,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Nový úsek Postřelmov – Chromeč představuje první projekt zkapacitnění silnice I/11. Po zprovoznění přeložky přesahující délkou čtyři kilometry bude bývalá silnice I/11 zařazena do kategorie silnic II. třídy (v úseku od křižovatky se silnicí II/369 před obcí Chromeč po okružní křižovatku v Šumperku).
Ředitelství silnic a dálnic aktuálně realizuje celkem 242,2 kilometrů nových staveb. Jedná se o 187,6 km dálnic a 54,6 km silnic I. třídy. Ve výběrovém řízení se nachází dalších 128,1 km dálnic a silnic I. třídy.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva