Současně pokračují práce na prodlužování Baťova kanálu na Moravě a na další doplňkové infrastruktuře pro pohodlné užívání volného času na palubách lodí českých vodních cestách. Na podzim pak podmínky pro servis lodí v Praze pozvedne nová moderní servisní loď, která se aktuálně staví v loděnici v Nizozemsku.
„V letošním roce máme pro turisty putující po Labi ve středních Čechách připraveny novinky v podobě dalších tří veřejných přístavišť, které tak téměř zkompletují síť zastávek ve všech větších městech. Za týden spolu se začátkem sezóny otevřeme nové přístaviště v Brandýse nad Labem, v květnu pak naváže dlouho očekávaný Nymburk a Kolín. Na Baťově kanále letos zprovozníme nové plovoucí molo v Uherském Hradišti, které umožní více lodím zastavit v tomto nádherném centru Slovácka. Do provozu bude uvedena nová tankovací stanice se servisním zázemím v Roudnici nad Labem, aby také doplňování paliva a odčerpávání odpadů odpovídalo úrovni 21. století. Pro Prahu pak stavíme novou servisní loď, která začne poskytovat služby nově i malým lodím letos na podzim,“ uvádí ministr dopravy Martin Kupka.
Chcete, aby čeští vojáci byli vysláni na Ukrajinu k hlídání příměří?Anketa
„O smysluplnosti těchto investic jasně vypovídají statistiky, podle kterých nově vybudovaná labská přístaviště navštívilo 1400 plavidel, nejvíce v Poděbradech a v Litoměřicích. Absolutním rekordmanem ale byla Davle na Vltavě, kde hned první rok po dokončení přistálo 575 lodí,“ doplňuje ministr Kupka.
„Pohodlnému a bezpečnému proplavování plavebními komorami pomáhají samostatná stání pro vyčkávání malých plavidel, až bude zdymadlo připraveno. V minulých letech bylo dokončeno ve Vraném nad Vltavou a v Roztokách, před začátkem sezóny začnou fungovat již dokončená čekací stání v Hoříně a v Dolánkách. Těmito komorami to nekončí, protože právě teď zahajujeme stavbu čekacích stání v Modřanech a Miřejovicích a ještě letos bude následovat Podbaba a Štěchovice,“ říká Lubomír Fojtů, ředitel investora Ředitelství vodních cest ČR.
„V létě pak bude zahájena modernizace prvního veřejného sjezdu na spouštění malých plavidel ve Starých Ouholicích na Vltavě. Konečně za měsíc zahájíme stavbu nového přístaviště pro velké osobní lodě ve Staré Boleslavi a pokud se podaří dokončit povolovací řízení tak závěrem roku začne na Vltavě výstavba nového přístavu Kamýk a přístaviště Kralupy,“ dodává ředitel Fojtů.
„Důležitou pozornost věnujeme oblíbené Moravské vodní cestě zvané Baťův kanál, kde věřím, že první loď propluje novou plavební komorou až do Hodonína ještě letos. Plný provoz pak nastane začátkem plavební sezóny 2026, spolu s rozšířenými přístavišti Hodonín a Rohatec,“ dodal Martin Kupka. „Příslibem do příští plavební sezóny pak bude nejen další rozšíření veřejného přístavu ve Veselí nad Moravou, ale také kvalitnější zázemí na břehu pro návštěvníky v přístavech Petrov a Strážnice.“
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva