Veřejná přístaviště pro malá plavidla umožňují turistům, plavícím se po vodní cestě, až na 48 hodin zdarma vyvázat plavidlo a za poplatek doplnit pitnou vodu nebo připojit loď na elektřinu.
„Přístaviště v Brandýse nad Labem zprovozníme v červnu letošního roku. V prvním pololetí pak začnou turistům sloužit nová přístaviště v Kolíně, Ústí nad Labem-Brné a v Davli na Vltavě. Dokončíme tak loni započatou sérii budování přístavišť na Labsko-vltavské vodní cestě. Výstavbou souvislé sítě veřejných přístavišť chceme podporovat cestovní ruch podél našich řek,“ uvádí ministr dopravy Martin Kupka.
„Přístaviště je konstruováno obdobně jako většina nových přístavišť pro malá plavidla, která jsme doposud postavili,“ říká Lubomír Fojtů, ředitel investora a budoucího provozovatele Ředitelství vodních cest ČR a upřesňuje: „Plovoucí pontony s dřevěnou pochozí plochou jsou pomocí speciálního mechanismu upevněny ke břehu tak, aby se pohybovaly nahoru a dolů v závislosti na kolísání hladiny řeky. Rozdíl hladin je v tomto místě neobvykle velký a může dosahovat za největších povodní až 3,4 m.“
Brandýs nad Labem získá závěrem letošního roku ještě samostatné přístaviště pro osobní lodní dopravu na plavebním kanálu, u kterého se připravuje soutěž na zhotovitele.
„Jsme rádi, že na řece, která je významným znakem našeho města, vznikne zařízení pro pohodlné kotvení vodních turistů. Budou tak moci zakotvit a navštívit zajímavosti našeho historického města, např. Brandýský zámek, nebo poutní místo Stará Boleslav – kolébku české státnosti. Doposud neměli z lodí kde bezpečně vystoupit,“ říká starosta města Robert Pecha a dodává: „Aby mohlo být nové přístaviště plně využíváno, vybuduje město k molu přístupový chodník.“
Plovoucí molo bude mít délku 62 m, šířku 2,5 m a lávka zajistí bezbariérový přístup na břeh. K hlavnímu molu bude připevněno šest šikmých výložníků, které umožní vyvázání dvanácti malých plavidel maximální délky 20 metrů. V případě velké vody nebo mimo plavební sezonu se výložníky sklopí podél mola a nebudou tvořit žádnou překážku. Odběr vody a elektřiny do plavidel bude zajištěn pomocí tří odběrných sloupků s ovládáním čipovou Přístavní kartou, tak jako na jiných přístavištích Ředitelství vodních cest ČR.
„I když stavba přístaviště probíhá v těsné blízkosti lesoparku Ostrůvek, provoz na cestách, procházejících parkem, ovlivní jen minimálně. Většina stavebních prací bude probíhat z vody. Pouze zpočátku budou podél cest v parku přivedeny inženýrské sítě,“ uvádí Roman Krupička za zhotovitele stavby firmu LABSKÁ, strojní a stavební společnost, s.r.o.
Stavební náklady ve výši 24,9 milionu korun bez DPH financuje Státní fond dopravní infrastruktury.
Ředitelství vodních cest ČR je organizační složkou státu, zřízenou Ministerstvem dopravy k zabezpečení přípravy a realizace výstavby a modernizace dopravně významných využívaných vodních cest a dalších staveb, nutných pro provoz na vodních cestách.
Ředitelství vodních cest ČR rovněž provozuje veřejné přístavy a přístaviště i remorkér BESKYDY.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva