Výletníci tak mohou zdarma až na 48 hodin vyvázat plavidlo a za poplatek doplnit pitnou vodu nebo připojit loď na elektřinu. U plovoucího mola je místo pro deset malých plavidel. „Jsme rádi, že se nám podařilo dokončit první veřejné přístaviště pro rekreační plavidla mezi Prahou a Slapskou přehradou. Až do dnešního dne zde byly omezené možnosti přistání u několika soukromých mol. V loňském roce jsme na Labi otevřeli 5 obdobných přístavišť malých plavidel a na letošní sezónu ještě zprovozníme nová přístaviště v Ústí nad Labem – Brné, v Brandýse nad Labem a v Kolíně. Pokračujeme tak v realizaci rozsáhlého programu výstavby souvislé sítě veřejných přístavišť na Labi a Vltavě, které plavba doposud postrádala,“ uvedl Martin Kupka, ministr dopravy.
„Středočeský kraj myšlenku budování sítě veřejných přístavišť podporuje dlouhodobě. Rekreační plavba je stále oblíbenějším způsobem, jak trávit volný čas, jak si odpočinout nebo zažít něco nového. Pro rozvoj cestovního ruchu má zajímavý potenciál, a proto je správné, že vzniká důležitá infrastruktura. V moderním veřejném přístavišti v Davli najdou zájemci veškeré zázemí a bezpečné místo, kde mohou nechat své plavidlo a bez obtíží vystoupit na pevninu. Přeji všem, aby si poznávání středních Čech užili, a to nejen z paluby rekreační lodi,“ uvedla hejtmanka Petra Pecková.
„Přístaviště je vybudováno v těsné blízkosti starého davelského mostu a posádky plavidel tak budou mít možnost pohodlně a bezpečně vystoupit a využít čas pro návštěvu městyse i pro přenocování,“ doplnil Lubomír Fojtů, ředitel Ředitelství vodních cest ČR, které je investorem a provozovatelem přístaviště. „Obdobně jako na jiných moderních přístavištích je k dispozici připojení lodí na elektrickou energii a doplnění nádrží pitnou vodou.“
Plovoucí molo ze železobetonových plováků s dřevěnou palubou je dlouhé 52 a široké 2,5 metru. Lávka zajišťuje bezbariérový přístup na břeh. K hlavnímu molu je připevněno pět šikmých výložníků, které umožňují vyvázání deseti malých plavidel maximální délky 20 metrů. Odběr vody a elektřiny do plavidel probíhá prostřednictvím tří odběrných sloupků, které se ovládají čipovou Přístavní kartou, tak jako na jiných přístavištích Ředitelství vodních cest ČR.
„Molo je koncipováno podobně jako řada dalších přístavišť, které jsme budovali pro Ředitelství vodních cest na Labi. Mimo plavební sezónu a při zastavení plavby nebudou u mola stát žádná plavidla a výložníky budou sklopeny, aby netvořily překážku v proudu řeky. Bezpečně tak přístaviště na místě přečká i největší povodně,“ uvádí Roman Krupička za zhotovitele stavby firmu LABSKÁ, strojní a stavební společnost, s.r.o.
Stavební náklady ve výši 29,1 milionu korun včetně DPH financoval Státní fond dopravní infrastruktury.
Ředitelství vodních cest ČR (ŘVC ČR) je organizační složkou státu, zřízenou Ministerstvem dopravy k zabezpečení přípravy a realizace výstavby a modernizace dopravně významných využívaných vodních cest a dalších staveb nutných pro provoz na vodních cestách.
Ředitelství vodních cest ČR rovněž provozuje veřejné přístavy a přístaviště i remorkér BESKYDY.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva