V Moravskoslezském kraji probíhá kampaň Respektuj 18 pod patronátem hejtmana Miroslava Nováka. „Jsem přesvědčen o tom, že úplně každý mladý člověk v pubertě alkohol zkusí, aby věděl, jak chutná. Ostatně – vzpomínám si na sebe. Tím by to ovšem mělo skončit. Alkohol prostě dětem a mladistvým do rukou nepatří – pod jeho vlivem se mohou snadněji stát obětí trestného činu, způsobit si úraz nebo si přivodit otravu alkoholem. Doufám, že kampaň osloví i rodiče dětí a jejich kamarády. Od nich mohou argumenty proti pití alkoholu přijmout mnohem snadněji,“ říká hejtman Miroslav Novák.
Infostánky Respektuj 18 se objevily na Dnu Policie v Slezskoostravském hradě, zájemci je také najdou po dva srpnové víkendy v Olympijském parku Ostrava. Připnutím červené placky s osmnáctkou nebo stisknutím interaktivního tlačítka může kdokoliv dát symbolicky najevo svůj nesouhlas s pitím alkoholu nezletilými. Po celou dobu kampaně budou k dispozici informační materiály také v sedmi krajských nemocnicích i na Krajském úřadu MSK.
Kampaň Respektuj 18 chce motivovat veřejnost, aby začala vnímat zprostředkování a prodej alkoholu mladistvým jako problém, který by společnost neměla tolerovat. Přestože většina negativních jevů, spojených s konzumací alkoholu nezletilými, vykazuje klesající tendenci, postoj veřejnosti k podávání alkoholu dospívajícím je stále příliš shovívavý.
Z průzkumu realizovaného pro Plzeňský Prazdroj vyplynulo, že pouhých 9 procent lidí by zasáhlo v případě, že se stanou svědky prodeje alkoholu dospívajícím. Kampaň Respektuj 18 se zaměřuje především na rodiče dětí, hostinské a maloobchodní prodejce. Motivuje je k tomu, aby problém nepřehlíželi, a nabízí informace a pomoc v nejrůznějších situacích. 13. června byly spuštěny nové webové stránky www.respektuj18.cz s informacemi, radami a tipy pro rodiče i prodejce nebo kontakty na centra pomoci.
„Snažíme se změnit tolerantní postoj veřejnosti ke konzumaci alkoholu nezletilými a podpořit omezení jeho podávání dětem,“ vysvětluje Drahomíra Mandíková, ředitelka firemních vztahů a komunikace a členka představenstva Plzeňského Prazdroje. Lídr českého trhu s pivem rozvíjí program již čtvrtým rokem a má na něj velmi pozitivní zpětnou vazbu.
Kampaň podpořily také známé a respektované osobnosti a vyjádřily tak své „Ne pití alkoholu nezletilými“. Hokejista a kouč David Moravec dodává ke svému zapojení do kampaně: „Cesta na vrchol nevede přes alkohol a u mladistvých to platí dvojnásobně.“ Do projektu se zapojili i hokejista Martin Straka a herečka Tereza Bebarová.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva