Rok 2016 byl pro Českou televizi divácky nejúspěšnějším za posledních osm let

05.01.2017 19:15 | Zprávy

Programová nabídka České televize loni oslovila nejvíce diváků od roku 2009. S průměrným podílem na publiku 30,96 % se tak z hlediska sledovanosti stala veřejnoprávní televize v roce 2016 nejúspěšnějším vysílatelem na tuzemském televizním trhu.

Rok 2016 byl pro Českou televizi divácky nejúspěšnějším za posledních osm let
Foto: repro youtube, tan
Popisek: Logo ČT

„Sledovanost přirozeně není jediným ukazatelem, který by vypovídal o kvalitě vysílání České televize. Je to ale důležitý parametr v rámci měření celkové veřejné hodnoty služby, kterou společnosti poskytujeme, jelikož ilustruje, na kolik byla naše programová nabídka pro diváky relevantní,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák a doplňuje: „Výsledky loňského roku nás tedy těší. Naplno se v nich projevilo, že se vyplácí dlouhodobá strategie České televize, která upřednostňuje původní domácí tvorbu, vysoký podíl premiér, důraz na kvalitní náměty, aktuálnost i moderní zpracování. Do nového roku proto nevstupujeme s cílem bořit rekordy ve sledovanosti, ale neuhnout z ambice nadále posilovat oblast tuzemské audiovize.“

Podíl České televize loni nerostl pouze v rámci celodenního vysílání, ale také v době hlavního vysílacího času, prime-time, kdy dosáhl nejvyšších hodnot za posledních devět let (stoupl meziročně z 29,21 % na 30, 48 %).

Dařilo se i jednotlivým kanálům České televize. Pro ČT sport se loňský rok stal z hlediska sledovanosti nejúspěšnějším od vzniku samotného kanálu (celodenní podíl na sledovanosti v roce 2016 4,46 %). I program Déčka sledovalo stále více diváků, ve skupině dětí od 4 do 9 let dosáhl dokonce podílu 32,92 %. V rámci celého dne (do 20:00) pak share ČT :D stoupl ze 17,69 % v prvním roce vysílání na 27,48 % ve skupině 4-12 let v loňském roce. Úspěšným byl rok 2016 i pro zpravodajství České televize. Události se staly jedinou ze tří hlavních českých zpravodajských relací, která dosáhla meziročního nárůstu sledovanosti. V průměru se na Události denně dívalo 830 tisíc diváků. Meziročně narostla i celá takzvaná zpravodajská hodina, průměrně ji v České televizi sledovalo 801 000 dospělých15+.

Televizní pořady roku 2016

Nejsledovanějším pořadem loňského roku, v rámci všech vysílatelů, byla vánoční pohádka České televize Pravý rytíř. Stala se dokonce nejúspěšnější štědrovečerní premiérou za posledních patnáct let. Pravého rytíře sledovalo živě v televizi 3 051 tisíc diváků 4+, odloženě v televizi 206 000 tisíc a v rámci iVysílání pohádku zhlédlo do 7 dní od premiéry ještě dalších 29 tisíc diváků. Celková sledovanost Pravého rytíře tak byl 3 286 000 diváků 4+.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Robert Králíček byl položen dotaz

Lze migrační pakt jednoduše odmítnout?

Vy tvrdíte, že to ANO po volbách udělá, ale není to tak, že pak za odmítnutí každé migranta tvrdě zaplatíme?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy vybudují ve svých depech fotovoltaické elektrárny

22:03 České dráhy vybudují ve svých depech fotovoltaické elektrárny

České dráhy připravují výstavbu několika střešních a pozemních fotovoltaických elektráren ve svých d…