Vodíková auta pohání elektromotor, který získává elektřinu slučováním vodíku z nádrží s kyslíkem ze vzduchu. Odpadem je vodní pára bez skleníkových plynů. Samotný vůz tedy přímo žádné emise neprodukuje. Jiné je to ale při jeho výrobě, a především při výrobě paliva. Aby byly vodíkové automobily skutečně ekologické a nedocházelo k tomu, že se obrazně řečeno emise „přesunou z výfuku do komína elektrárny“, je nutné vyrábět vodík ekologicky.
Technologií s minimálním dopadem na životní prostředí je dnes elektrolýza vody za pomoci bezemisní elektřiny, tzn. z obnovitelných zdrojů nebo jaderných elektráren. Právě tato technologie bude použita v Kolské elektrárně s reaktory VVER-440.
„V roce 2023 uvedeme do provozu zařízení pro elektrolytickou výrobu vodíku, nejprve bude mít výkon 1 MW. Později bude jeho výkon zvýšen a výrobní kapacita zkušebního komplexu vzroste na 10 MW,“ uvádí Rosenergoatom, provozovatel Kolské jaderné elektrárny (součást Rosatomu).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva