Zásilku tak může vyzvednout také kdokoli z příbuzných či známých, kterým adresát předá unikátní šestimístný kód. Ten pošta zašle adresátovi formou SMS na mobilní telefon nebo prostřednictvím e-mailu. K vyzvednutí pak stačí už jen znát jméno adresáta nebo číslo zásilky.
„Odpadá zbytečná administrativa, sníží se počet úkonů nutných k výdeji balíků a celý proces se zrychlí. Samotný čas ušetřený díky vydávání zásilek na kód odhadujeme na jednu až dvě minuty na každou zásilku. To pro ilustraci znamená, že pokud přijde na pobočku pro svůj balík deset lidí, jedenáctý klient bude obsloužen o čtvrt hodiny dříve, než tomu bylo dřív,“ říká ředitel divize obchod a marketing České pošty Martin Vránek.
Takto jednoduše bude možné vyzvednout většinu z uložených balíkových zásilek, např. Balík Na poštu, Balík Do balíkovny, Balík Komplet, Balík Do ruky, vnitrostátní EMS zásilku a další. Na pobočkách s novým vyvolávacím systémem může klient sám zadat kód a v ten moment již mohou pracovníci v zázemí začít zásilku připravovat ještě před tím, než se klient vůbec dostane na řadu. Znamená to další zrychlení a časovou úsporu. Pracovníkům přepážek na poštách odpadne administrativní zátěž v podobě opisování údajů z občanských průkazů. Zároveň nebudou muset tisknout a nechat podepisovat potvrzení o převzetí zásilky.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva