Národní cenu zde v sedmi kategoriích (Výroba a prodej potravin a nápojů, Výroba a prodej obuvi, oděvů a textilií, Služby osobní péče, Autodoprava a související služby, Stravování, pohostinství, ubytovací služby a cestovní ruch, Sportovní činnost, hobby a volný čas a Vzdělávání, sociální péče a zdravotnické služby) získalo celkem 19 podnikatelů, jejichž jmenovitý přehled je uveden v příloze této tiskové zprávy. Velká většina z nich se přitom řadí do kategorie drobných živnostníků nebo malých a rodinných firem a více než 63 procent z nich zaměstnává méně než deset lidí.
Udělení cen proběhlo pod záštitou hejtmana Moravskoslezského kraje prof. Ing. Ivo Vondráka, CSc. a s podporou Moravskoslezského kraje. Ceny předával 1. náměstek hejtmana Ing. Jakub Unucka, Ph.D., MBA.
„Zákazníkům může toto ocenění zaručit, že budou s nákupem nebo službou spokojení. Pro jeho držitele je pak známkou, že svůj byznys dělá dobře a poctivě. Doufám, že povzbudí v této těžké době nejen ty oceněné, ale i ostatní podnikatele v Moravskoslezském kraji,“ řekl 1. náměstek hejtmana Jakub Unucka.
„Jsme rádi, že v tomto nelehkém období můžeme veřejnost upozornit na podnikatele v Moravskoslezském kraji, které vysoké očekávání spotřebitelů naplňují, a že nás Moravskoslezský kraj i letos v tomto úsilí podpořil. A věřím také, že si k dnes oceněným firmám najdou cestu další spokojení zákazníci z celé ČR,“ uvedl za SČS během slavnostního vyhlášení koordinátor celé akce Viktor Vodička.
Cenu Spokojeného zákazníka uděluje SČS na základě skutečnosti, že subjekt, který toto ocenění získal, poskytuje své produkty a služby v souladu s vysokým očekáváním spotřebitele, a to nejen s přihlédnutím k?jejich bezpečnosti a kvalitě, ale i s přihlédnutím k inovacím a neustále se zvyšujícím nárokům samotných spotřebitelů.
Do hodnocení a konečného výběru oceněných podnikatelů jsou přitom zapojeni nejen spotřebitelé, ale i zástupci místních a podnikatelských samospráv, profesních komor, dozorových orgánů, živnostenských úřadů i dalších nevládních organizací. Návrhy na přiznání ceny jsou přitom vždy podrobeny přezkoumání v hodnotící komisi, která byla v Moravskoslezském kraji ustavena již v roce 2001 a jejímž předsedou je pan Ing. Tomáš Gebauer, vedoucí odboru vnitra a krajský živnostenský úřad.
Od prvního vyhlášení ceny Spokojeného zákazníka bylo takto do dnešního dne jen v Moravskoslezském kraji uděleno již celkem 267 ocenění. Bližší informace o udělování a metodice ceny, stejně jako o krajích a kategoriích, v nichž je vyhlašována, jsou k dispozici na stránkách Sdružení českých spotřebitelů ZDE anebo na rozcestníku ZDE.
Seznam oceněných subjektů
Sdružení českých spotřebitelů, z. ú. (SČS), si klade za cíl hájit oprávněná práva a zájmy spotřebitelů v České republice a na vnitřním trhu EU, přičemž vyzdvihuje především preventivní stránku jejich ochrany: „Jen poučený spotřebitel se dokáže účinně hájit“. SČS přispívá ke kultivaci podnikatelského a konkurenčního prostředí a působí v řadě oblastí včetně standardizace, podpory kvality a bezpečnosti průmyslového zboží, potravin i služeb, a to včetně služeb finančních.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva