Prověření schopnosti klienta splácet v budoucnu půjčku patří k základním předpokladům odpovědného úvěrování. Členské společnosti sdružení SOLUS takto ročně prověří miliony klientů, kteří žádají o úvěr či jinou službu s odloženou splatností. Nad rámec této základní přidané hodnoty registrů klientských informací však musí členové SOLUS plnit i přísná pravidla stanovená v Etickém kodexu sdružení SOLUS.
„Podle některých odhadů nabízely v minulých letech spotřebitelské úvěry v Česku až desítky tisíc firem. Drtivá většina z nich o licenci ČNB ani nepožádala, protože nebyly schopny nebo ochotny plnit zpřísněné požadavky legislativy v oblasti ochrany spotřebitele. Jsme rádi, že mezi těmito společnostmi nebyl žádný člen sdružení SOLUS. I proces licencování nebankovních poskytovatelů půjček tak prokázal dlouhodobý přínos sdružení SOLUS v oblasti kultivace trhu a tlaku na odpovědné poskytování služeb spotřebitelům, jehož výsledky jsou také znatelné v prevenci předlužování spotřebitelů a tím snížení počtu exekucí či osobních bankrotů,“ uvedl Jan Stopka, tajemník sdružení SOLUS.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva