SŽDC: Cesta vlakem z Prahy do Tábora se zkrátí na hodinu

05.06.2018 12:36 | Zprávy

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes slavnostně zahájila modernizaci trati ze Sudoměřic u Tábora do Votic. Cílem jedné z nejvýznamnějších současných investic do železniční infrastruktury je zvýšit rychlost, plynulost, komfort a bezpečnost dopravy na tomto přibližně dvacet kilometrů dlouhém úseku čtvrtého tranzitního koridoru.

SŽDC: Cesta vlakem z Prahy do Tábora se zkrátí na hodinu
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

Modernizace trati Sudoměřice – Votice je jednou z posledních součástí souboru staveb na čtvrtém tranzitním koridoru, který spojuje Německo a Rakousko přes Děčín, Prahu a České Budějovice. Na dosud jednokolejném úseku přibude druhá kolej, dva tunely a také nová železniční stanice Červený Újezd. Stavební práce by měly být dokončeny v roce 2021. Rychlost vlaků se zvýší na 160 km/h, což umožní zkrátit jízdní doby expresů mezi Prahou a Táborem na jednu hodinu.

„Modernizace železničního spojení mezi Středočeským a Jihočeským krajem je výjimečnou stavbou nejen svým rozsahem, ale také technickou náročností. V době, kdy se v Česku téměř nerealizují podzemní stavby, reprezentuje dvojice tunelů s celkovou délkou 1,5 km významný stavební prvek. A právě díky němu bude možné výrazně zkrátit cestu z Prahy do jižních Čech,“ uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

Zhotovitelem stavby je společnost OHL ŽS. „Realizace této stavby pro nás znamená možnost pokračovat v dlouholeté tradici v železničním stavitelství, uplatnit své bohaté zkušenosti s realizací koridorových staveb a především využít vlastní schopný personál a strojní vybavení v rozhodujících oborech, jako je železniční svršek a spodek, mosty, tunely a pozemní a silniční stavby,“ sdělil generální ředitel OHL ŽS Roman Kocúrek.

Trať Sudoměřice – Votice z velké části vybočí ze stávající stopy, což přinese zkrácení trasy o dva kilometry. Stavbaři vybudují v úseku dva tunely – Mezno s délkou 840 metrů a Deboreč dlouhý 660 metrů. Dosavadní stanice Střezimíř, Ješetice a Heřmaničky nahradí jediná s názvem Červený Újezd. Doplní ji zastávky Mezno, Střezimíř, Červený Újezd, Ješetice a Heřmaničky. V hlubokém údolí mezi zastávkami Ješetice a Heřmaničky vybudují stavbaři celkem tři dlouhé mostní estakády. Nejdelší z nich dosáhne délky 244 metrů.

Vlastní stavební práce byly zahájeny 1. května. Od té doby již probíhá kácení zeleně v trase budoucí přeložky a budování zařízení staveniště a přístupových komunikací. V nejbližších měsících budou následovat práce na hloubených i ražených částech obou nových tunelů, v místech opěr budoucích železničních estakád se zřídí konsolidační náspy, současně začne realizace menších mostních objektů.

V letošním roce se uskuteční pouze krátkodobé (denní) výluky. Konkrétně se tak stane v září a listopadu, kdy bude zavedena náhradní autobusová doprava v úseku Chotoviny – Olbramovice. Čtyřtýdenní nepřetržitá výluka se pak uskuteční během března a dubna příštího roku, ještě o týden delší přerušení provozu je naplánováno na jaro roku 2021.

Celkové investiční náklady akce s názvem Modernizace trati Sudoměřice – Votice činí 7 159 049 000 Kč bez DPH. Žádost o spolufinancování tohoto projektu v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020 z Fondu soudržnosti Evropské unie byla předložena na konci roku 2017. V případě jejího schválení může příspěvek EU činit až 5 151 794 403 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

PhDr. Pavel Žáček, Ph.D. byl položen dotaz

Nezávislost

Senátor Hraba napsal zajímavý komentář k vítězství Trupma. Tvrdí v něm, že to bude pro Evropu znamenat, že se bude muset naučit o sebe postarat sama a nespoléhat na to, že naše problémy vyřeší někdo jiný. Co si o tom myslíte vy? Nemyslíte, že to je svatá pravda, a že EU i my jsme se měli dávno snaži...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR: Vichřice loni poškodila na Jablunkovsku desítky tisíc stromů. A dnes je tam?

22:28 Lesy ČR: Vichřice loni poškodila na Jablunkovsku desítky tisíc stromů. A dnes je tam?

Porosty v Mostech u Jablunkova loni poškodila vichřice. Vznikla desetihektarová holá plocha. Lesy ČR…