SŽDC: Na modernizované části trati z Havlíčkova Brodu do Brna se jezdí rychleji

18.10.2015 14:33 | Zprávy

Správa železniční dopravní cesty slavnostně ukončila rekonstrukci kolejí v úseku Sklené nad Oslavou – Ostrov nad Oslavou, který je součástí frekventované trati mezi Havlíčkovým Brodem a Brnem. Hlavním přínosem stavby je zvýšení traťové rychlosti na 120 km/h pro klasické vlaky, respektive na 140 km/h pro naklápěcí soupravy.

SŽDC: Na modernizované části trati z Havlíčkova Brodu do Brna se jezdí rychleji
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

Jádro komplexní rekonstrukce a modernizace dvoukolejného traťového úseku Sklené nad Oslavou – Ostrov nad Oslavou tvořila výměna železničního svršku i spodku, včetně odvodnění a obnovení trakčního vedení. Velké proměny se dočkala zastávka Laštovičky, kde stavbaři vybudovali zvýšené nástupiště a opravili přístupové cesty, instalovali nový mobiliář, orientační systém, osvětlení a rozhlas.

„Výsledek rekonstrukce trati vedoucí přes Vysočinu potěší zejména cestující. Jízda vlakem mezi Brnem a Havlíčkovým Brodem bude nyní pohodlnější, rychlejší i bezpečnější. Modernizovaná trať navíc splňuje vyšší kvalitativní požadavky pro účely provozování mezinárodní dopravy,“ shrnul přínosy stavby generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

V rámci projektu stavbaři také zrekonstruovali nosné konstrukce, stabilizovali mosty a opravili propustky, které slouží k vedení vody pod náspem. Součástí stavby byla dále kompletní modernizace traťového zabezpečovacího zařízení, a to včetně vnějších návěstních prvků. V nezbytném rozsahu byly instalovány nové rozvody nízkého napětí. Ve stanicích Sklené nad Oslavou a Ostrov nad Oslavou vznikly prefabrikované klimatizované reléové domky sloužící k umístění traťového zabezpečovacího zařízení.

Celkové náklady stavby s názvem Rekonstrukce koleje č. 1 a 2 Sklené nad Oslavou – Ostrov nad Oslavou činily 988 460 483 Kč bez DPH. Investorem byla Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až v maximální výši 713 896 572 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Petr Beitl byl položen dotaz

Benešík (KDU-ČSL): Slováci jsou na tom v zastoupení lidí v mezinárodní politice lépe než my

Můžete mi vysvětlit, jak je to možné? To jste jako politici tak neschopní protlačit na vysoká místa politiky, kteří by hájili zájmy Česka? Ono to dost vysvětluje, proč podle mě na mezinárodní scéně zájmy nás Čechů vlastně nikdo pořádně nehájí, a proč se stáváme stále více bezvýznamnou zemí.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Finanční správa: Daňové echo – Moderní přístup k efektivní správě daní

11:12 Finanční správa: Daňové echo – Moderní přístup k efektivní správě daní

Generální finanční ředitelství (GFŘ) začalo používat nový nástroj pro zlepšení správy daní a komunik…