„V Moravskoslezském kraji aktuálně projektujeme rekonstrukce rozsáhlých nádražních budov. K finančně nejnáročnějším projektům patří bezesporu rekonstrukce té havířovské,“ uvádí náměstek generálního ředitele SŽDC pro správu majetku Tomáš Drmola a současně doplňuje: „Zadali jsme zpracování projektové dokumentace na rekonstrukci celého objektu, tedy nejen haly, ale i její levé administrativní části, kde počítáme s využitím těchto prostor pro cestující a dopravce.“ Město chce vnitřní prostory nádražní haly využít jako sportovně-společenské centrum, v němž budou umístěny například hřiště, squashové kurty, horolezecká stěna, kavárna, kulturní prostory, klubovny, šatny a sociální zařízení. Celkové investiční náklady se odhadují ve výši kolem 120 milionů korun, stavba bude probíhat až do konce příštího roku.
Další velmi diskutovanou výpravní budovou v tzv. bruselském stylu je nádraží v Ostravě-Vítkovicích. Pro potřeby současné železnice zcela předimenzovaná budova vyžaduje bezodkladnou opravu. SŽDC zadala zpracování studie, která s přihlédnutím nejen k zájmům správce, ale i cestujících, samosprávy a odborné veřejnosti navrhne a posoudí možnosti jejího dalšího využití. Dále také prověří aktuální stavebně technický stav objektu. Na základě výstupů i výsledků stavebně historického průzkumu památkářů, se letos rozběhne další stupeň projektové přípravy. Náklady na celkovou rekonstrukci se odhadují v řádech desítek milionů korun, konečná částka vzejde ze samotného projektu. Nutností je ovšem nalezení smysluplného využití jak větší části haly, tak i vedlejší pravé administrativní budovy. Samotná realizace se aktuálně předpokládá nejdříve v roce 2020.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva