„Vlaky jedoucí přes Valašsko na Slovensko budou moci po dokončení prací zrychlit ze současných 80 až na 160 km/h. Výraznou proměnou projde zejména stanice Lhotka nad Bečvou, a to včetně tamní výpravní budovy,“ uvedl ředitel Stavební správy východ SŽDC Miroslav Bocák.
Předmětem projektu je rekonstrukce železničního spodku v celém rozsahu včetně odvodnění a umělých staveb, dále dojde ke zřízení nového železničního svršku, trakčního vedení a zabezpečovacího zařízení nejen na trati, ale také ve stanici Lhotka nad Bečvou. Rekonstruovány budou všechny železniční mosty a propustky, část propustků bude zrušena. Součástí stavby je i příprava na dálkové ovládání zabezpečovacího zařízení z centrálního dispečerského pracoviště v Přerově.
Ve stanici Lhotka nad Bečvou vznikne nové ostrovní nástupiště s výškou 550 mm nad přilehlými kolejnicemi s mimoúrovňovým bezbariérovým přístupem novým podchodem. Přístupové rampy a schodiště včetně části nástupiště budou opatřeny zastřešením. Zcela přestavěna bude většina výpravní budovy. Ta bude vybavena moderní technologií umožňující ovládání nového zabezpečovacího a sdělovacího zařízení. Nepotřebná část výpravní budovy bude zbourána.
V úseku Hustopeče nad Bečvou – Lhotka nad Bečvou bude zřízen zkušební úsek železničního svršku s novým typem betonových pražců. Součástí prací je úplná přestavba silničního nadjezdu v km 17,302, který se nachází v Hustopečích nad Bečvou v lokalitě Valcha na silnici III/03561. Komunikace na mostní konstrukci bude mít volnou šířku 6 m, bude tedy dvoupruhová proti dosavadní jednopruhové.
V km 19,400 v lokalitě Střítežík bude nově zřízen železniční most, který umožní mimoúrovňové křížení budoucí cyklostezky s železniční tratí podjezdem. Ve Lhotce nad Bečvou na náspu silnice III/03562 v pokračování za nadjezdem železniční trati se zřídí nový chodník oddělený betonovými svodidly od vozovky silnice. To přispěje ke zlepšení bezpečnosti pěšího provozu mezi stanicí a zastávkou autobusů.
„Omlouváme se předem za jistá omezení a ovlivnění prostředí okolí stavby, které navzdory všem učiněným opatřením nelze zcela eliminovat. Bude se hlavně jednat o zvýšený provoz nákladních vozidel. Prašnost komunikací bude zmírňována pravidelným kropením. V době nočního klidu budou práce v obydlených lokalitách zastaveny,“ řekl Petr Ondrášek, ředitel oblasti Železniční stavby Morava společnosti STRABAG Rail, která je správcem zhotovitele stavby – Společnosti Hustopeče.
Stavba bude realizována v několika etapách v návaznosti na předem sjednané výluky kolejí. Železniční provoz a dopravní obslužnost budou omezeny jen v malé míře. Převážně bude dlouhodobě vyloučena vždy jedna z traťových kolejí, a to jen v jednom mezistaničním úseku. Přesto může vlivem výluk a zavedení pomalých jízd z bezpečnostních důvodů na sousední provozované koleji docházet ke zpožďování vlaků. Náhradní autobusová doprava bude zavedena jen v případě ojedinělých krátkých výluk obou traťových kolejí, bez kterých nelze realizovat některé stavební objekty (například osadit novou nosnou konstrukci nadjezdu).
Zhotovitelem stavby s názvem Zvýšení traťové rychlosti v úseku Valašské Meziříčí – Hustopeče nad Bečvou je Společnost Hustopeče, jejímž správcem je STRABAG Rail a společníkem Elektrizace železnic Praha. Dokončení stavebních prací je naplánováno na prosinec příštího roku.
Projekt bude spolufinancovaný EU z programu Nástroj Evropské unie pro propojení Evropy (CEF). Celkové náklady na realizaci stavby představují částku 1 541 676 000 Kč bez DPH. Míra podpory EU z programu CEF je 84,08 % ze způsobilých nákladů, maximální výše dotace bude představovat částku 46 304 912 eur, tedy zhruba 1,19 mld. Kč. Národní financování zajistí Státní fond dopravní infrastruktury.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva