Po dokončení všech prací bude na této trati možné zavést spěšné vlaky z Loun do krajského města Ústí nad Labem, které je významným zdrojem pracovních příležitostí. Investice za téměř miliardu korun přinese nejenom zvýšení kapacity trati téměř o polovinu, ale především zkrácení jízdních dob vlaků a zvýšení bezpečnosti železniční dopravy.
Po skončení revitalizace dojde ke zvýšení maximální traťové rychlosti z 60 až na 100 km/h, to přinese výrazné zkrácení jízdních dob vlaků z dnešních 76 na 50 minut jízdy. Zvýší se také propustnost trati, a to z aktuálních 37 až na 57 spojů denně. Vlaky se také na této jednokolejné trati nebudou po revitalizaci křižovat na nádraží v Košticích nad Ohří, ale nově v Radonicích nad Ohří, odpadne jim tak například dlouhý pobyt v Libochovicích.
„Od zkrácení jízdních dob vlaků si zejména slibujeme vyšší konkurenceschopnost proti autobusové dopravě. Nejrychlejší autobus dnes ujede cestu z Loun do Lovosic za jednu hodinu, čímž se železnice s jízdní dobou padesáti minut může stát pro řadu cestujících zajímavou alternativou,“ říká ředitel Stavební správy západ Petr Hofhanzl jako zástupce investora SŽDC.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva