SŽDC: Vyjádření k zavádějícím informacím o nedělní nehodě nákladního vlaku

03.08.2019 14:32 | Zprávy

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) se ohrazuje proti tvrzením týkajícím se možných příčin nedělního vykolejení vlaku u Mariánských Lázní, která se objevila v poslední době v některých médiích.

SŽDC: Vyjádření k zavádějícím informacím o nedělní nehodě nákladního vlaku
Foto: SŽDC
Popisek: SŽDC

Zavedení traťové rychlosti 30 km/h odpovídá profilu a z projektu plynoucím technickým parametrům provizorní tratě, která byla vybudována z důvodu výstavby silniční komunikace. SŽDC tímto krokem vyšla vstříc požadavkům dopravců tak, aby se v daném úseku nemusela uskutečnit téměř půlroční nepřetržitá výluka. Proto byla vybudována přeložka tratě, která byla od počátku projektována na 30 km/h. Během všech jednání předcházejících výstavbě přeložky SŽDC vždy avizovala tuto maximální rychlost.

Přeložka byla postavena během výluky, která se uskutečnila od 11. do 20. května 2019. Následně zde byla z důvodu stavby a přepojení původní tratě do stopy nové přeložky zavedena pomalá jízda. Jedná se o plánovanou pomalou jízdu zavedenou kvůli stavebním procesům, v tomto případě ještě vyvolanou cizím právním subjektem.

Poté docházelo ke konsolidaci nově postavené přeložky, SŽDC současně zahájila administrativní proces vedoucí ke změně takzvaných Tabulek traťových poměrů, kterou jsme zveřejnili 20. června 2019. Neexistuje žádný relevantní důvod, proč by tato traťová rychlost měla být dlouhodobě v režimu pomalé jízdy. Po uplynutí požadované lhůty 21 dnů, která je nezbytná k tomu, aby s uvedenou změnou všichni dotčení dopravci seznámili své zaměstnance, byla od 15. července na trati zavedena projektovaná traťová rychlost 30 km/h. Celým tímto postupem dala SŽDC dostatečný prostor všem dopravcům, aby se včas seznámili se změnami v uvedeném úseku.

SŽDC mohla přistoupit ke změně tabulek traťových poměrů ihned po dostavbě zmiňované přeložky, zdůvodu bezpečnosti a minimalizace případných dopadů spravovala dopravce bezmála dva měsíce rozkazy o pomalé jízdě v místě této přeložky. Jakmile proběhla požadovaná lhůta pro zavedení nové traťové rychlosti, byla na trati osazena příslušná návěstidla a bylo ukončeno trvání pomalé jízdy zavedené z důvodu stavby.

Z uvedeného jasně vyplývá, že se v tomto případě nejednalo o změnu pomalé rychlosti na takzvané trvalé omezení rychlosti (interní proces SŽDC, zavedení takzvaného TOR), o kterém spekulují některá média. To by totiž znamenalo, že bychom projektovanou rychlost během provozu snižovali v souladu s interními procesy SŽDC. Proto se důrazně ohrazujeme proti tvrzením, že před nehodou došlo v tomto místě k účelovému zavedení trvalého omezení rychlosti.

Závěrem chceme apelovat na dopravce, aby důsledně dohlíželi na to, zda jsou jejich strojvedoucí dostatečně seznámeni s aktuální provozní situací na všech traťových úsecích, na které vyjíždějí. Jde o to, aby stejně jako SŽDC přistupovali zodpovědně ke všem zákonným povinnostem vyplývajícím z jejich činnosti.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

V práci či domácí pohotovost. Na Štědrý den bude pracovat na 2150 zaměstnanců Skupiny ČEZ

19:10 V práci či domácí pohotovost. Na Štědrý den bude pracovat na 2150 zaměstnanců Skupiny ČEZ

Vánoční svátky jsou pro energetiky pracovními dny, elektřina a teplo totiž musí proudit neustále. Tý…