Mezi hlavní součástí projektu patří zdvoukolejnění a elektrifikace stávající jednokolejné trati mezi železničními stanicemi Praha-Veleslavín a Praha-Ruzyně a vybudování 5,5 km dlouhé odbočky do nové podzemní stanice Praha-Letiště Václava Havla.
„Pro Pražany bude příjemné, že z metra na Veleslavíně přestoupí rovnou do vlaku a do 10 minut budou na letišti. Zatímco mezi stanicemi Praha-Veleslavín a Praha-Ruzyně budou vlaky jezdit maximálně rychlostí 90 km/h, na odbočce do stanice Praha-Letiště Václava Havla rychlostí 90 až 100 km/h. Protože jsme celou modernizaci rozdělili na dílčí stavby, které procházejí povolovacím procesem samostatně, lze předpokládat, že tato část může být dokončena dříve než například navazující komplikovanější pražský úsek,“ řekl Bohuslav Stečínský, náměstek ředitele Stavební správy západ Správy železniční dopravní cesty.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva