„Cílem stavebních prací je zlepšení jízdního komfortu, zvýšení traťové rychlosti spojené se zkrácením jízdních dob a také vyšší bezpečnost na železničních přejezdech. Rekonstrukcí projdou železniční stanice Třebíč a zastávky Vysoké Popovice, Vladislav a Třebíč-Borovina,“ říká náměstek ředitele Stavební správy východ SŽDC Viktor Vik. Jak dodává, díky tomu budou odpovídat současným i výhledovým požadavkům objednavatelů osobní dopravy, přínosem pro cestující pak bude vybudování nových nástupišť vybavených přístřešky.
Zvýšení traťové rychlosti až na 100 km/h bude dosaženo úpravou geometrické polohy koleje a zvýšením příčného převýšení koleje v traťových obloucích. V některých úsecích bude rovněž provedena rekonstrukce železničního svršku a sanace železničního spodku. V úsecích, kde je omezujícím faktorem pro úpravu rychlosti železniční přejezd, dojde ke zvýšení jeho zabezpečení. K větší bezpečnosti provozu pak přispěje nové traťové zabezpečovací zařízení.
Předpokládané celkové investiční náklady stavby s názvem Revitalizace trati Okříšky – Zastávka u Brna činí 1 248 000 000 Kč bez DPH. Projekt bude navržen ke spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava – OPD2. Financování z národních zdrojů zajistí Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem stavby je společnost STRABAG Rail a.s.
Zatímco letos bude těžištěm prací úsek z Náměště nad Oslavou do Krahulova, příští rok se stavbaři přesunou na navazující část trati ze Zastávky u Brna do Náměště nad Oslavou. Některé opravné práce si však letos do 12. srpna vyžádají nepřetržitou výluku i v tomto úseku. Úplně hotovo by mělo být v závěru června příštího roku.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva