„Průchod územím Dejvice – Veleslavín reprezentuje nejsložitější část celého projektu železnice na letiště. Všechna dosavadní řešení mají nějaké zásadní nedostatky a byla odmítnuta obyvateli či městskou částí Praha 6. Například dříve uvažované severní varianty nevyhovují požadavkům kvůli nepříznivým geologickým podmínkám zjištěným průzkumnými vrty, nižšímu nadloží nad tunely, složitému trasování a kolizím s několika objekty. Na základě rozhodnutí zastupitelstva MČ Praha 6 jsme proto rozpracovali jižní variantu, která se jeví ve všech parametrech jako vhodnější,“ řekl Pavel Paidar ze Stavební správy západ SŽDC.
„Půjde o nejhlubší tunely v České republice – 73 % raženého úseku leží více než 50 m pod povrchem a v oblasti Baterií dosáhne hloubka trati dokonce přes 80 metrů. Místní obyvatelé tedy skutečně nemají důvod k obavám. Ostatně v úseku je navržena ražba razicími štíty, která se osvědčila již při prodlužování metra do Motola, kde měla i při mnohem nižší mocnosti nadloží nulové dopady na povrchovou zástavbu. Geologický průzkum a zkušební vrty ve Střešovicích navíc potvrdily, že jižní varianta má ze všech uvažovaných řešení nejvhodnější geologické podmínky,“ dodal David Ježek, hlavní inženýr SŽDC projektu železnice na letiště.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva