SŽDC diskutovala s obyvateli Střešovic o jižní variantě tunelů na trati na letiště

26.10.2019 18:59 | Zprávy

V rámci další ze série besed o přípravě železnice na letiště představila Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) tzv. jižní variantu plánovaných střešovických tunelů a uvedla na pravou míru mýty, které se kolem ní poslední dobou šíří. Setkání, na které přišlo téměř 300 obyvatel, uspořádala Městská část Praha 6 v Hotelu DAP v Dejvicích.

SŽDC diskutovala s obyvateli Střešovic o jižní variantě tunelů na trati na letiště
Foto: SŽDC
Popisek: SŽDC

„Průchod územím Dejvice – Veleslavín reprezentuje nejsložitější část celého projektu železnice na letiště. Všechna dosavadní řešení mají nějaké zásadní nedostatky a byla odmítnuta obyvateli či městskou částí Praha 6. Například dříve uvažované severní varianty nevyhovují požadavkům kvůli nepříznivým geologickým podmínkám zjištěným průzkumnými vrty, nižšímu nadloží nad tunely, složitému trasování a kolizím s několika objekty. Na základě rozhodnutí zastupitelstva MČ Praha 6 jsme proto rozpracovali jižní variantu, která se jeví ve všech parametrech jako vhodnější,“ řekl Pavel Paidar ze Stavební správy západ SŽDC.

„Půjde o nejhlubší tunely v České republice – 73 % raženého úseku leží více než 50 m pod povrchem a v oblasti Baterií dosáhne hloubka trati dokonce přes 80 metrů. Místní obyvatelé tedy skutečně nemají důvod k obavám. Ostatně v úseku je navržena ražba razicími štíty, která se osvědčila již při prodlužování metra do Motola, kde měla i při mnohem nižší mocnosti nadloží nulové dopady na povrchovou zástavbu. Geologický průzkum a zkušební vrty ve Střešovicích navíc potvrdily, že jižní varianta má ze všech uvažovaných řešení nejvhodnější geologické podmínky,“ dodal David Ježek, hlavní inženýr SŽDC projektu železnice na letiště.

Tunel Blanka, metro linky A, Teplárna Veleslavín, budova Fyzikálního ústavu, přečerpávací stanice a vodojemy Bruska – to vše tvoří limitující faktory při průchodu územím a SŽDC je musela zohlednit při navrhování trasy. Jižní varianta jako jediná nekoliduje s žádným objektem.

Projekt železnice na letiště zahrnuje celkem 7 dílčích staveb, které jsou aktuálně v různých fázích povolovacího procesu. Rekonstrukce Negrelliho viaduktu je ve výstavbě, dvě další stavby mají územní rozhodnutí a územní řízení probíhá k úsekům Praha-Ruzyně – Kladno a Praha-Výstaviště – Praha-Veleslavín. Ke zbývajícím třem úsekům probíhá příprava dokumentace pro územní řízení. Modernizace trati Praha – Kladno s připojením Letiště Václava Havla je jedním z největších dopravních projektů v ČR, reprezentuje nezbytnou infrastrukturní odpověď na předpokládaný rozvoj letecké dopravy. Modernizace poslední přípražské trati zařadí hlavní město i Kladno mezi moderní evropské aglomerace s železničním napojením letiště.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český statistický úřad: Výdaje na příspěvek na bydlení vzrostly loni na dvojnásobek

11:27 Český statistický úřad: Výdaje na příspěvek na bydlení vzrostly loni na dvojnásobek

V roce 2023 se v Česku na příspěvek na bydlení z dávek státní sociální podpory vyplatilo 17,9 miliar…