SŽDC dokončila optimalizaci železnice z Chebu do Německa

23.11.2015 21:16 | Zprávy

Optimalizace železniční trati z Chebu ke státní hranici s Německem je hotová. Správa železniční dopravní cesty ji dnes slavnostně zakončila v Kulturním centru Svoboda v Chebu. Nejzápadnější část 3. tranzitního železničního koridoru tak již čeká jen na elektrizaci a obdobné úpravy navazujícího úseku v Německu.

SŽDC dokončila optimalizaci železnice z Chebu do Německa
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

„Projekt vnímám především jako obrovskou investici do budoucna. Až bude na německé straně dobudováno trakční vedení, provoz na této důležité mezinárodní trati se významně zrychlí. Původně tu vlaky projížděly rychlostí 90 km/h a navíc musely brzdit kvůli několika místním omezením. V budoucnu tu budou klasické soupravy jezdit rychlostí 120 km/h a vlaky s naklápěcími skříněmi dokonce 160 km/h. Dílčí zrychlení cestující nicméně poznali už nyní, stejně jako zvýšení cestovní kultury i bezpečnosti vlakové dopravy,“ prohlásil generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

V rámci výstavby stavbaři sanovali pražcové podloží a upravili odvodnění, vyměnili železniční svršek a v celém mezistaničním jednokolejném úseku vybudovali nové zabezpečovací zařízení. To bylo schváleno pro příhraniční tratě mezi Německem a Českou republikou. Stavba zahrnovala také úpravy mostů a propustků. V zářezu před železniční stanicí Cheb byla z prostorových důvodů zřízena zárubní zeď z drátokamenné konstrukce.

Optimalizace pomohla trati dosáhnout takových technických parametrů, které odpovídají nárokům na tranzitní koridor, především co se týká požadované prostorové průchodnosti vlaků a odpovídající třídy zatížení nákladních vlaků. Na projekt bude navazovat několik dalších staveb. Hned v té následující se počítá právě s elektrizací celého úseku.

Investorem této stavby byla Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Předpokládané celkové náklady činily 528 677 776 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do maximální výše 378 471 634 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury. Stavební práce začaly vloni v červenci a byly dokončeny v říjnu letošního roku.

Název stavby Optimalizace trati Cheb (mimo) – státní hranice SRN,
1. stavba – I. etapa
Investor stavby Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Generální projektant SUDOP PRAHA a.s.
Zhotovitelé OHL ŽS, a.s., Metrostav a.s.
Začátek a konec stavby km 140,587 – km 150,540
Traťová rychlost 160 km/h
Termín zahájení 07/2014
Termín dokončení 10/2015
Celkové náklady stavby 528 677 776 Kč bez DPH
Schválený příspěvek EU 378 471 634 Kč

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Róbert Šlachta byl položen dotaz

Vize

Dobrý den, zajímalo by mě, zda má vaše strana nějaké konkrétní návrhy třeba důchodové reformy nebo ekonomickou vizi, jak zlepšit naši životní úroveň? Zatím mi to přijde tak, že spíš jen kritizujete, ale s něčím vlastním nepřicházíte. Sice nemáte ve sněmovně zastoupení, ale pokud ho chcete mít, nemys...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP hledá zhotovitele elektrifikace autobusových linek č. 131 a 176

16:14 DPP hledá zhotovitele elektrifikace autobusových linek č. 131 a 176

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v těchto dnech vypsal dvě veřejné zakázky na zhotovitele výstavby…