Jedná se o první zahraniční dodávku vozidla speciálně navrženého a vyrobeného pro práce na trakčním vedení. SŽDC podepsala kontrakt s rakouskou společností na dodávku tří vozů v celkové hodnotě 176 253 000 Kč bez DPH v říjnu 2015. Další dva vozy dodají Rakušané na podzim letošního roku.
„Bez obnovy mechanizačních prostředků nemůžeme adekvátně udržovat a opravovat železniční infrastrukturu. Jsme si velmi dobře vědomi, že stávající technika postupně dosluhuje. Z tohoto pohledu je nákup nových vozidel speciálně navržených pro údržbu trakčního vedení skutečně revolučním krokem. V minulosti se totiž vždy jednalo o úpravu konstrukce motorových vozů využívaných především pro osobní dopravu. Velmi si ceníme, že naše plány nacházejí podporu Ministerstva dopravy a Státního fondu dopravní infrastruktury,“ vysvětluje náměstek generálního ředitele SŽDC pro provozuschopnost dráhy Jiří Svoboda. „Nové vozidlo znamená také změnu technologie práce, pracovních návyků a v neposlední řadě výrazně vyšší nároky na kvalifikaci obsluhy s cílem maximálně využívat výjimečné parametry vozidla,“ doplňuje Svoboda.
MTW 100.013/7 je čtyřnápravové vozidlo s hydrodynamickým přenosem výkonu, s motorem o výkonu 520 kW. Na vozidle je instalován nákladní jeřáb s možností připojení pracovního koše, dále zdvihací pracovní plošina, ramena pro manipulaci s trolejovým vodičem a nosným lanem, věží pro kalibraci výšky trolejového vodiče a měřicím sběračem. Vozidlo je specifické svojí délkou (21 400 mm), která je o 2 500 mm větší než standardně vyráběná vozidla řady MTW 100. Navíc má soubor kamer, které zprostředkovávají strojvedoucímu i osádce nejen dokonalý přehled o okolí vozidla, ale i dohled nad stavem a činností mechanizace i měřicího sběrače.
Specifické vlastnosti vozidla MTW 100.013/7
- Modulární provedení konstrukce vozidla podle požadavků zákazníka.
- Inovativní pracovní technologie pro odlehčení fyzicky náročných ručních činností.
- Napájení elektrickou energií a stlačeným vzduchem pro připojení ručního nářadí na boku a čele vozidla, pracovních plošinách a v dílně.
- Dokonalé osvětlení vnějšího pracoviště pomocí osvětlovacích trubic (osvětlení na boku vozidla i na střeše) a LED reflektorů. Možnost osazení přídavných LED reflektorů na zdvihací pracovní plošině a koši jeřábu.
- Dálkové ovládání pracovních agregátů a pojezdu vozidla bez rázů (režim pracovního pojezdu).
- Záruka stability stroje pomocí počítačem řízené regulace zatěžovacího momentu.
- Ochrana proti ohrožení částmi trakčního vedení pod napětím.
- Ochrana proti překročení postranní vymezovací roviny (zamezení zásahu do profilu vedlejší koleje).
- Velmi vysoká úroveň bezpečnosti práce pro zaměstnance, ovládání všech funkcí stroje z jednoho pracoviště.
- Programové řízení s redundancí (dva řídicí programy), které kontroluje a řídí pracovní postupy a tím minimalizuje možnost chybové obsluhy.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva