SŽDC převzala unikátní vůz na údržbu trakčního vedení

15.04.2017 9:18 | Zprávy

Správce železniční infrastruktury ve středu převzal od rakouského výrobce, společnosti Plasser & Theurer, speciální vozidlo pro kontrolu, údržbu a opravu trakčního vedení MTW 100.013/7.

SŽDC převzala unikátní vůz na údržbu trakčního vedení
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

Jedná se o první zahraniční dodávku vozidla speciálně navrženého a vyrobeného pro práce na trakčním vedení. SŽDC podepsala kontrakt s rakouskou společností na dodávku tří vozů v celkové hodnotě 176 253 000 Kč bez DPH v říjnu 2015. Další dva vozy dodají Rakušané na podzim letošního roku.

„Bez obnovy mechanizačních prostředků nemůžeme adekvátně udržovat a opravovat železniční infrastrukturu. Jsme si velmi dobře vědomi, že stávající technika postupně dosluhuje. Z tohoto pohledu je nákup nových vozidel speciálně navržených pro údržbu trakčního vedení skutečně revolučním krokem. V minulosti se totiž vždy jednalo o úpravu konstrukce motorových vozů využívaných především pro osobní dopravu. Velmi si ceníme, že naše plány nacházejí podporu Ministerstva dopravy a Státního fondu dopravní infrastruktury,“ vysvětluje náměstek generálního ředitele SŽDC pro provozuschopnost dráhy Jiří Svoboda. „Nové vozidlo znamená také změnu technologie práce, pracovních návyků a v neposlední řadě výrazně vyšší nároky na kvalifikaci obsluhy s cílem maximálně využívat výjimečné parametry vozidla,“ doplňuje Svoboda.

MTW 100.013/7 je čtyřnápravové vozidlo s hydrodynamickým přenosem výkonu, s motorem o výkonu 520 kW. Na vozidle je instalován nákladní jeřáb s možností připojení pracovního koše, dále zdvihací pracovní plošina, ramena pro manipulaci s trolejovým vodičem a nosným lanem, věží pro kalibraci výšky trolejového vodiče a měřicím sběračem. Vozidlo je specifické svojí délkou (21 400 mm), která je o 2 500 mm větší než standardně vyráběná vozidla řady MTW 100. Navíc má soubor kamer, které zprostředkovávají strojvedoucímu i osádce nejen dokonalý přehled o okolí vozidla, ale i dohled nad stavem a činností mechanizace i měřicího sběrače.

Specifické vlastnosti vozidla MTW 100.013/7

  • Modulární provedení konstrukce vozidla podle požadavků zákazníka.
  • Inovativní pracovní technologie pro odlehčení fyzicky náročných ručních činností.
  • Napájení elektrickou energií a stlačeným vzduchem pro připojení ručního nářadí na boku a čele vozidla, pracovních plošinách a v dílně.
  • Dokonalé osvětlení vnějšího pracoviště pomocí osvětlovacích trubic (osvětlení na boku vozidla i na střeše) a LED reflektorů. Možnost osazení přídavných LED reflektorů na zdvihací pracovní plošině a koši jeřábu.
  • Dálkové ovládání pracovních agregátů a pojezdu vozidla bez rázů (režim pracovního pojezdu).
  • Záruka stability stroje pomocí počítačem řízené regulace zatěžovacího momentu.
  • Ochrana proti ohrožení částmi trakčního vedení pod napětím.
  • Ochrana proti překročení postranní vymezovací roviny (zamezení zásahu do profilu vedlejší koleje).
  • Velmi vysoká úroveň bezpečnosti práce pro zaměstnance, ovládání všech funkcí stroje z jednoho pracoviště.
  • Programové řízení s redundancí (dva řídicí programy), které kontroluje a řídí pracovní postupy a tím minimalizuje možnost chybové obsluhy.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

Vy jste teď sice pro zmrazení platů, ale co to řeší do budoucna?

Nemyslíte, že je třeba vyřešit vaše platy nějak komplexně, abyste brali přiměřeně se vším všudy? Ne že budete brát obří platy a ještě k domu dostávat obří náhrady. Vždyť to je výsměch všem a je jedno, že se teď snažíte problém oddálit, to není řešení. Nebo jak si to představujete za 5 let až by došl...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MHMP: Radní projednali a odsouhlasili návrh rozpočtu hl. m. Prahy na rok 2025

22:28 MHMP: Radní projednali a odsouhlasili návrh rozpočtu hl. m. Prahy na rok 2025

Hlavní město má v příštím roce hospodařit v rámci rozpočtu s objemem příjmů ve výši 110,92 miliardy …