„Také letos budeme pokračovat v rekonstrukcích nádražních budov. Desítky jsme už po převzetí jejich správy před více než dvěma lety opravili, další postupně přijdou na řadu. V letošním roce zahájíme opravy i velkých nádražních budov,“ uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.
Zřejmě nejsledovanějšími projekty budou oprava fasády Fantovy budovy na největším českém osobním nádraží a dále oprava budovy v Praze na Smíchově. První z projektů se začne realizovat v dubnu a vyjde na 171 milionů korun. V případě Smíchova se jedná o náklady ve výši 400 milionů korun a stavební práce by měly započít během léta letošního roku. V rámci opravy Fantovy budovy se nezasáhne do vnitřních prostor objektu, bude se obnovovat pouze fasáda, okna a částečně i střecha. Na Smíchově proběhne kompletní rekonstrukce celé výpravní budovy, cílem bude její maximální využití, oživení prostor a zvýšení cestovního komfortu. Mimo jiné zde dojde k rozšíření nabídky doplňkových služeb pro cestující, například nově zde vznikne komerční prostor pro supermarket. V případě hladkého průběhu stavebního řízení se rovněž zahájí práce na rekonstrukci objektu bývalé kliniky v Jeseniově ulici v Praze.
Kompletní rekonstrukcí projdou budovy v Berouně a v Písku
Z dalších velkých investičních akcí se letos rozběhne kompletní rekonstrukce výpravní budovy v Berouně, která začne v červenci a vyjde na 233 milionů korun. Zde se stavební práce zaměří na modernizaci odjezdové haly i sousedního administrativního objektu, který bude i nadále sloužit svému účelu. Opravené kanceláře obsadí zaměstnanci SŽDC. Na podzim pak odstartují stavební práce v Písku, kde se za 35 milionů korun provede celková rekonstrukce budovy. V jejím přízemí vznikne nové sociální zařízení pro veřejnost. Počítá se zde také s vybudováním administrativních prostor a nových parkovacích míst.
Největším projektem na Moravě bude rekonstrukce výpravní budovy v Havířově
Již v dubnu začne rekonstrukce výpravní budovy v železniční stanici Havířov, což bude na Moravě největší letos realizačně zahajovaný projekt. V Havířově nezíská rekonstruovanou podobu jen hala, ale i její levá administrativní část, kde vznikne čekárna pro cestující a odpočinková místnost pro vlakové čety. Vnitřní prostory nádražní budovy budou nabídnuty externímu nájemci. Náklady na přestavbu, která potrvá přibližně 24 měsíců, budou 138 milionů korun. Souběžně s výše uvedenou akcí bude probíhat úprava přednádražních prostor, kterou realizuje město Havířov.
V Bohumíně začne v září poslední fáze rekonstrukce výpravní budovy započatá ještě původním vlastníkem, tedy Českými drahami. Opravy se dočkají plochá střecha na části objektu, dále prostory dopravní kanceláře včetně zázemí pro zaměstnance a prostory zničené požárem v roce 2016.
Zajímavým moravským projektem bude rekonstrukce nádražní budovy v Hanušovicích, kde se odbourá část současného objektu, výrazně se zlepší zázemí pro cestující a proběhne řada dalších stavebních úprav.
V roce 2019 bude zahájena mj. rovněž rekonstrukce výpravních budov ve Frenštátu pod Radhoštěm, Šternberku, Křižanově či Třebíči.
Vedle těchto velkých investičních akcí bude SŽDC v letošním roce realizovat i stovky akcí po celé republice v rámci oprav a údržby nádražních a provozních budov. V Čechách lze zmínit například opravu střechy a inženýrských sítí budovy v Praze-Holešovicích, opravu střechy a revitalizaci veřejných WC v Mostě, opravu střechy a přístřešku na nástupišti v Českém Krumlově či různé stavební práce v Horažďovicích, Velkém Oseku a Rumburku.
Na východě republiky pak letos proběhnou opravy nádražních budov například v Krnově, Vyškově na Moravě nebo Frýdku-Místku.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva