Cíl Sdružení českých spotřebitelů (SČS) vyjadřuje krédo „JEN POUČENÝ SPOTŘEBITEL SE MŮŽE ÚČINNĚ CHRÁNIT“. Ve svých aktivitách se sdružení zaměřuje na vzdělávání různých cílových skupin v různých oblastech ochrany spotřebitelských zájmů a práv.
SČS nyní zužitkovává své zkušenosti v dalším vzdělávání školní a studující mládeže, neboť se obecně dlouhodobě vnímá, že systematické nástroje pro zvyšování právního povědomí této cílové skupiny ve spotřebitelských otázkách jsou nedostatkové a nedostatečné. SČS navázalo spolupráci s organizací ŠIK CZ – Školním informačním kanálem (www.sikcz.cz). Tento kanál oslovuje co nejširší skupinu mladých lidí prostřednictvím video spotů, které mají preventivní, osvětově-vzdělávací a informační charakter v nejrůznějších oblastech (ekologie, volnočasové aktivity, kultura, prevence negativního chování aj.). SIK CZ usiluje o realizaci efektivní prevence rizikového chování na stovkách ZŠ a SŠ, a to ve spolupráci s dalšími státními i nestátními organizacemi.
„Spotřebitelské otázky zůstávaly v zaměření ŠIK CZ doposud stranou, SČS se však stalo v rámci této spolupráce odborným garantem pro témata ochrany spotřebitele“, vysvětluje Lenka Bergmannová, projektová manažerka SČS, a dodává: „Prvním společným komponentem našeho projektu je vytvoření videospotu „Klamavá reklama“, včetně metodiky, která slouží pedagogům k bližšímu a podrobnějšímu osvětlení problematiky a tedy ke konkrétnímu výkladu tématu pro žáky a studenty.“
V současné době na nás ze všech útočí nejrůznější reklamy, kampaně a zaručené prostředky, které
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva