Škoda Transportation získala evropský certifikát TSI pro vysokorychlostní soupravy pro Německo

02.11.2018 15:34 | Zprávy

Společnost Škoda Transportation získala certifikát TSI od agentury EBC jak pro lokomotivy 109E3, tak moderní dvoupodlažní vysokorychlostní vozy soupravy MNE (Mnichov – Norimberg Express) určené pro Německo. Soupravy začnou od jara příštího roku nahrazovat staré jednotky InterCity. Plné zahájení provozu celé flotily nových souprav se očekává od června 2019.

Škoda Transportation získala evropský certifikát TSI pro vysokorychlostní soupravy pro Německo
Foto: red
Popisek: Škoda Transportation

„Škodovka se řadí mezi světovou elitu výrobců kolejových vozidel ve třídě vysokorychlostní kolejové dopravy. Vydáním tohoto certifikátu tak slavíme mimořádný úspěch v procesu homologace, jejíž dokončení očekáváme počátkem roku 2019, kdy by mělo dojít k finálnímu schválení soupravy. Dokončení tohoto technicky náročného projektu je prioritou nového představenstva pod novým vlastníkem investiční a finanční skupinou PPF a v budoucnu podpoří naše obchodní plány na evropském trhu,“ říká Petr Brzezina, předseda představenstva a generální ředitel Škoda Transportation. 

Společnost Škoda Transportation vyrobila pro německého operátora Deutsche Bahn Regio šest moderních vysokokapacitních dvoupodlažních souprav včetně šesti lokomotiv. Tyto push-pull soupravy jsou určeny pro provoz na nejvýznamnější bavorské tratě Norimberk- Ingolstadt – Mnichov. Vzdálenost mezi Mnichovem a Norimberkem ujedou za hodinu a 45 minut, budou tedy pouze o 30 minut pomalejší než vysokorychlostní soupravy ICE. Souprava byla již letos v září úspěšně prezentována na mezinárodním veletrhu kolejových vozidel Innotrans v Berlíně.

„Dodávky souprav byly posunuty o více než dva roky. Důvodem zpoždění byl především náročný vývoj tlakotěsných vozů a také testy celých souprav, které se v běžném provozu budou potkávat například v tunelu se soupravami ICE s rychlostí 300 km/h. Nyní je projekt vysokorychlostních dvoupodlažních souprav pro uživatele DB Regio téměř dokončen a první pasažéři se škodováckými vozy svezou na jaře příštího roku,“ doplňuje Zdeněk Majer, Viceprezident pro obchod Škoda Transportation.

Soupravy se skládají z řídícího vozu, koncového vozu, čtyř vložených vozů a lokomotivy řady Emil Zátopek 109E3 značky Škoda. Jsou konstruovány pro maximální rychlost 200 km/h a budou provozovány rychlostí nejvýše 190 km/h.

Škoda Transportation je prvním dodavatelem pro Německo, který nabízí vozidlo s bezbariérovým vstupem z nástupiště ve výšce 760 mm. Push-pull souprava samozřejmě plní nejpřísnější německé i evropské standardy. Jednotky jsou vybaveny speciální tlakotěsnou skříní, která umožňuje potkávat jiné jednotky v tunelech při vysokých rychlostech, což přispívá k pohodlnému a nerušenému cestování.

Interiér vozu se klasicky dělí na první a druhou třídu a nově přibyl i dětský oddíl. Na přání zákazníka poskytuje souprava 676 míst k sezení. Každá souprava také nabízí 37 míst pro kola a několik míst pro osoby se sníženou schopností pohybu, která jsou doplněna o místa pro jejich doprovod. Soupravy mimo jiné dále nabízejí bezbariérový nástup, multifunkční prostory pro kočárky a kola, wi-fi a v neposlední řadě výrazně zlepší jízdní komfort pasažérů.

 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

Přijde mi to nebo se teď Bartoše zastáváte?

To, že si premiér protiřečí není přeci nic nového. A jestli podle mě někdo nevnímá realitu, tak je to hlavně Fiala. Co vy na to? A ještě mám jeden aktuální dotaz, co nyní EU dělá, aby nás uchránila před další vlnou migrantů tentokrát se Sýrie, ale nejde jen o ní, ale obecně mi přijde, že opět po vol...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ číslo týden: 40

16:14 ČEZ číslo týden: 40

40 let uplyne od prvního zavezení paliva do 1. reaktorového bloku JE Dukovany.