„Škodovka se řadí mezi světovou elitu výrobců kolejových vozidel ve třídě vysokorychlostní kolejové dopravy. Vydáním tohoto certifikátu tak slavíme mimořádný úspěch v procesu homologace, jejíž dokončení očekáváme počátkem roku 2019, kdy by mělo dojít k finálnímu schválení soupravy. Dokončení tohoto technicky náročného projektu je prioritou nového představenstva pod novým vlastníkem investiční a finanční skupinou PPF a v budoucnu podpoří naše obchodní plány na evropském trhu,“ říká Petr Brzezina, předseda představenstva a generální ředitel Škoda Transportation.
Společnost Škoda Transportation vyrobila pro německého operátora Deutsche Bahn Regio šest moderních vysokokapacitních dvoupodlažních souprav včetně šesti lokomotiv. Tyto push-pull soupravy jsou určeny pro provoz na nejvýznamnější bavorské tratě Norimberk- Ingolstadt – Mnichov. Vzdálenost mezi Mnichovem a Norimberkem ujedou za hodinu a 45 minut, budou tedy pouze o 30 minut pomalejší než vysokorychlostní soupravy ICE. Souprava byla již letos v září úspěšně prezentována na mezinárodním veletrhu kolejových vozidel Innotrans v Berlíně.
„Dodávky souprav byly posunuty o více než dva roky. Důvodem zpoždění byl především náročný vývoj tlakotěsných vozů a také testy celých souprav, které se v běžném provozu budou potkávat například v tunelu se soupravami ICE s rychlostí 300 km/h. Nyní je projekt vysokorychlostních dvoupodlažních souprav pro uživatele DB Regio téměř dokončen a první pasažéři se škodováckými vozy svezou na jaře příštího roku,“ doplňuje Zdeněk Majer, Viceprezident pro obchod Škoda Transportation.
Soupravy se skládají z řídícího vozu, koncového vozu, čtyř vložených vozů a lokomotivy řady Emil Zátopek 109E3 značky Škoda. Jsou konstruovány pro maximální rychlost 200 km/h a budou provozovány rychlostí nejvýše 190 km/h.
Škoda Transportation je prvním dodavatelem pro Německo, který nabízí vozidlo s bezbariérovým vstupem z nástupiště ve výšce 760 mm. Push-pull souprava samozřejmě plní nejpřísnější německé i evropské standardy. Jednotky jsou vybaveny speciální tlakotěsnou skříní, která umožňuje potkávat jiné jednotky v tunelech při vysokých rychlostech, což přispívá k pohodlnému a nerušenému cestování.
Interiér vozu se klasicky dělí na první a druhou třídu a nově přibyl i dětský oddíl. Na přání zákazníka poskytuje souprava 676 míst k sezení. Každá souprava také nabízí 37 míst pro kola a několik míst pro osoby se sníženou schopností pohybu, která jsou doplněna o místa pro jejich doprovod. Soupravy mimo jiné dále nabízejí bezbariérový nástup, multifunkční prostory pro kočárky a kola, wi-fi a v neposlední řadě výrazně zlepší jízdní komfort pasažérů.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva