Školy hlavního města se mohou ucházet o evropské dotace

19.10.2016 20:36 | Zprávy

Po schválení Radou hl. m. Prahy vyhlásil odbor evropských fondů MHMP dne 19. října 2016 dvě nové výzvy v Operačním programu Praha – pól růstu ČR v prioritní ose Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti.

Školy hlavního města se mohou ucházet o evropské dotace
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ilustrační foto.

Výzva č. 20 s názvem „Modernizace zařízení a vybavení pražských škol“ cílí na mateřské, základní a střední školy se sídlem v hl. m. Praze, základní a střední školy samostatně zřízené pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami se sídlem v hl. m. Praze a dalšími oprávněnými žadateli jsou taktéž městské části hl. m. Prahy a Hlavní město Praha samotné. Účelem výzvy je přispět k řešení nerovnoměrné úrovně vybavení škol v Praze a posílení rovného přístupu ke kvalitnímu vzdělávacímu vybavení. Žádosti o podporu musí být v souladu s Místním akčním plánem či Krajským akčním plánem vzdělávání, které budou uveřejněny na webových stránkách jednotlivých městských částí do 30. 3. 2017. Z 200 milionů určených na tuto výzvu bude podporována modernizace zařízení a vybavení mateřských, základních a základních speciálních škol i středních a středních speciálních škol s ohledem na věk a specifické potřeby dětí a žáků navštěvujících tato zařízení. Peníze jsou vyčleněny i na stavební úpravy, rekonstrukce a pořízení nezbytného zařízení a vybavení pro realizaci kulturně komunitních programů a programů multikulturní výchovy.

Ve výzvě č. 21 „Zvýšení kvality vzdělávání prostřednictvím posílení inkluze v multikulturní společnosti“ je alokováno 360 milionů Kč a oprávněnými žadateli jsou Hlavní město Praha, městské části hl. m. Prahy, organizace zřízené a založené hl. m. Prahou a městskými částmi hl. m. Prahy, mateřské, základní, střední a vyšší odborné školy se sídlem v hl. m. Praze, nestátní neziskové organizace a veřejné vysoké školy. Žádosti o podporu budou moci předkládat pro projekty týkající se aktivit vedoucích k začlenění dětí a žáků z odlišného kulturního prostředí nebo s odlišným mateřským jazykem do výuky. Zkvalitnění výuky přispěje mimo jiné i k sociální soudržnosti, chápání a respektování sociokulturní rozmanitosti a vztahu k okolnímu prostředí, k porozumění a toleranci odlišných kultur. Podporované aktivity jsou vymezeny ve třech detailně popsaných tématech, z nichž musí žadatel povinně zařadit do projektu alespoň jedno z nich. Tato témata se obecně soustředí na rozvíjení schopností žáků fungovat bez předsudků a negativních stereotypů v zásadách demokracie a rovnosti v multikulturním prostředí jak ve vzdělávacím procesu, tak i prostřednictvím volnočasových aktivit, stejně jako na vzdělávání a rozvíjení schopností pedagogů dětem tyto kompetence předat.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Jan Kuchař byl položen dotaz

Peníze nechybí přeci jen ve školství

Ale snad všude. Policisté, hasiči, lidé v sociálních službách...ti všichni by si zasloužili přidáno. A co pro ně udělala vaše vláda?! Když už něco ,,děláte" tak jen to, že své povinnosti přenášíte na obce a města.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ombudsman se obrátil na poslance kvůli novému registru krátkodobého ubytování

22:31 Ombudsman se obrátil na poslance kvůli novému registru krátkodobého ubytování

Ombudsman zaslal předsedovi Výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj Poslanecké sněmovny dopis…