Osobní dopravě přibývají zákazníci
Segment osobní dopravy potvrdil trend růstu počtu zákazníků i přepravního výkonu. „Našich služeb využilo přes 85,6 milionu lidí a přepravní výkon se zvýšil o 71 milionů osobokilometrů, tj. o 2 %. Zaznamenali jsme například 4% růst příjmů z jízdného v rámci integrovaných dopravních systémů měst a regionů, které se velmi dynamicky rozvíjejí. O 11 % nám rostly také tržby z doplňkových činností, jako jsou jízdy nostalgických a jiných zvláštních vlaků nebo přeprava kol,“ říká generální ředitel a předseda představenstva ČD, a.s., Pavel Krtek. Na druhé straně se však v osobní dopravě zvyšovaly náklady, například výdaje na údržbu a opravy vozidel, odpisy za nová vozidla a také osobní a sociální náklady spojené s uzavřenou kolektivní smlouvou na rok 2016. Segment proto v pololetí vykázal podle Mezinárodních účetních standardů ztrátu 342 milionů korun. Podle Českých účetních standardů byla samotná mateřská společnost České dráhy, a.s., v zisku 77 milionů korun.
„V květnu 2016 se nám podařilo dosáhnout zvýšení ratingu společnosti od agentury Moody's o jeden stupeň na úroveň Baa2 se stabilním výhledem. A to z pohledu věřitelů díky tomu, že České dráhy řídíme jako standardní korporaci. Zvýšení ratingu odráží strukturální zlepšení v provozním hospodaření Českých drah, zlepšení zadluženosti a likvidity Českých drah. Je za tím dvouletá soustavná práce na zlepšení finančního profilu společnosti, což ale jde ruku v ruce se zkvalitňováním služeb, zvyšováním efektivity a pochopitelně také s úspěšným fungováním dceřiných společností, které přispívají k dosažení lepších výsledků celé Skupiny ČD,“ připomíná úspěchy prvního pololetí Pavel Krtek a pokračuje: „I díky tomu jsme pak úspěšně vydali mezinárodní dluhopisy za 400 milionů eur a následně 24. června refinancovali dluhopisy za 300 milionů eur vydaných v roce 2011.“
Nákladní doprava vykázala vyšší zisk
„Segment nákladní dopravy podle Mezinárodních účetních standardů dosáhl čistého zisku 427 milionů korun,“ upřesňuje Pavel Krtek, který je zároveň předsedou Dozorčí rady ČD Cargo, a.s. Dílem kvůli levné naftě a přechodu části nákladů na silnice a dílem v důsledku silného konkurenčního tlaku na železnici, který se odráží ve snížení marží, sice došlo meziročně k poklesu tržeb o 116 milionů korun (o 2 %) i výkonů o 51 milionů tarifních tunokilometrů (o 0,9 %), to však bylo plně kompenzováno vyšší efektivitou nákladního dopravce, která se přímo odráží v úsporách nákladů. V problematickém segmentu vozových zásilek také pomohla dodatečná sleva za použití železniční dopravní cesty. Výsledek segmentu nákladní dopravy tak byl v pololetí meziročně lepší o 211 milionů korun.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva