Letoun s budoucí českou rejstříkovou značkou OK - ANS je jedním ze dvou nových strojů, které ŘLP ČR, s.p. zakoupil na základě smlouvy s německou společností Aerodata AG z roku 2017. Pro společnost Aerodata AG je smlouva s podnikem jedna z největších, kterou v této oblasti realizovala. Oba letouny představují technologickou špičku v oblasti svého budoucího působení a budou primárně využívány k letovému ověřování leteckých pozemních zařízení podniku, Armády České republiky a ostatních českých externích subjektů.
Volná kapacita kalibrační letky bude jako v minulosti nabízena zahraničním zákazníkům ze Španělska, Polska, Lotyšska, Tanzanie, Kuby, Uzbekistánu a dalších států. Výbava letounů umožňuje jejich nasazení téměř kdekoliv na světě a schopnost ověřit naprostou většinu v současnosti používaných technologií v letectví.
Začátek provozu prvního z letadel je plánován na leden 2019 po dokončení všech nutných administrativních kroků. Druhý letoun by měl podnik převzít v souladu s harmonogramem v prosinci 2019. Cena obou letounů včetně zabudovaných měřících zařízení činí 24 933 000 EUR a zahrnuje náklady na údržbu letounů, měřících zařízení a výcviku pilotů. Zajímavostí je, že technologická zástavba letounu OK – ANS měřícím zařízením je symbolicky v pořadí 100. úspěšnou realizací tohoto druhu společnosti Aerodata AG.
„Nové letouny pro naši kalibrační letku představují zcela určitě milník v oblasti našeho komerčního působení. Budeme schopni prostřednictvím moderních letounů a technologicky špičkového vybavení na jejich palubách poskytovat měřící lety pro potřeby podniku a být i nadále schopni se prosazovat na zahraničním trhu„ uvedl při této příležitosti generální ředitel ŘLP ČR, s.p. Jan Klas.
Technické informace:
Posádka 2
Celková délka 14,22 m
Rozpětí 17,65 m
Výška 4,37 m
Maximální vzletová hmotnost 6 804 kg
Maximální dolet 3 345 km
Cestovní rychlost 578 km/h
- Letoun má ve výbavě moderní avioniku se systémem Synthetic Vision, duální Flight Management System (FMS) umožňující GPS (NPA), GPS-Baro/SBAS (LNAV/VNAV), SBAS (LPV). Letoun využívá pro navigaci konvenční i pokrokové technologie,
- Komunikační systém letounu zahrnuje 2 VHF radiostanice, 1 HF radiostanici se SALCAL, satelitní telefon i datalink,
- Systém pro letové ověřování (FIS) je projektován tak, aby byl schopen ověřovat konvenční zařízení (ILS, VOR, DME atd.), speciální vojenská zařízení (TACAN, radiostanice na vojenských frekvencích), nové progresivní technologie (GBAS, datalink), radary i hledat zdroje rušení leteckých systémů v pásmech VHF, UHF, L-Band.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva