Služba Era eScribe pro neslyšící je dostupná ve všech Era finančních centrech

05.12.2012 10:01 | Zprávy

Už ve všech 73 Era finančních centrech po celé České republice se neslyšící či těžce nedoslýchaví lidé pohodlně domluví s klientskými pracovníky, a to díky plošnému zavedení služby Era eScribe. Půlroční testování ukázalo, že osobám se sluchovým postižením tato služba zásadně zlepšuje orientaci v nabídce a pracovníkům poboček usnadňuje zpracovávání požadavků klientů.

Služba Era eScribe pro neslyšící je dostupná ve všech Era finančních centrech
Foto: erasvet.cz
Popisek: Era

Projekt Era eScribe jsme testovali od července do konce listopadu a postupně jej vyzkoušelo ve vybraných Finančních centrech v Čechách a na Moravě 162 klientů. Velice brzy jsme zaznamenali kladné ohlasy a zařazení do rutinního provozu tak bylo spíš jen formalitou. eScribe totiž přesně zapadá do strategie Ery odbourávat společenské překážky a zpřístupňovat služby všem bez rozdílu,“ říká Martin Kovář, ombudsman Poštovní spořitelny. 

Era eScribe oceňují sami klientští pracovníci, kterým usnadňuje komunikaci se sluchově postiženými klienty. „Dorozumívání se sluchově postiženými klienty bylo do zavedení simultánního přepisu mnohdy komplikované a zdlouhavé a hrozilo, že dotyčný nedostane informace, pro které si přišel. Teď už je takovýchto situací minimum a my jsme rádi, že klientům i sobě šetříme čas – průměrná doba jednoho přepisu zabere 4 minuty a 20 sekund - a hlavně můžeme všechno velice srozumitelně vysvětlit,“ říká Martina Bočanová z pražského Era finančního centra v Revoluční ulici.

Shrnutí využití služby

měsíc

počet klientů

Červenec

23

Srpen

66

Září

12

Říjen

13

Listopad

48

CELKEM

162

Také Ladislav Kratochvíl, který sluch ztratil ve čtyřiceti letech po operaci mozkového nádoru, vyzdvihuje hlavní přednosti online přepisu: „Konečně jde o plnohodnotnou komunikaci, kdy si nemusím polovinu domýšlet, protože odezírání není nikdy spolehlivé a při psaní na papír jsou sdělení téměř vždy zredukována do holých vět, nebo dokonce do jednoho slova. Obzvlášť při jednáních v bance je velmi důležité vše co nejpodrobněji vysvětlit. Klientská pracovnice se také nemusí soustředit na psaní, ale na obsah sdělení, jako u slyšících klientů, takže mám stejné informace, jako kdybych slyšel.“

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

JUDr. Jiří Pospíšil byl položen dotaz

kampaň

Myslíte, že je správné, aby si politici hráli na soudce a říkali, kdo smí kde inzerovat? Já chápu, že jde asi o prostory, které patří městu, a je fakt, že svým majetkem si každý může asi nakládat jak chce, ale myslíte, že je to pak férový volební boj, a taky, že se vám tento krok nemůže vymstít? Sou...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy zavádějí mimořádné opatření v souvislosti s extrémním počasím, vrátit jízdenky lze beze srážky i v den cesty

11:27 České dráhy zavádějí mimořádné opatření v souvislosti s extrémním počasím, vrátit jízdenky lze beze srážky i v den cesty

V souvislosti s očekávanými extrémními srážkami v následujících dnech, které mohou mít negativní dop…