Projekt Era eScribe jsme testovali od července do konce listopadu a postupně jej vyzkoušelo ve vybraných Finančních centrech v Čechách a na Moravě 162 klientů. Velice brzy jsme zaznamenali kladné ohlasy a zařazení do rutinního provozu tak bylo spíš jen formalitou. eScribe totiž přesně zapadá do strategie Ery odbourávat společenské překážky a zpřístupňovat služby všem bez rozdílu,“ říká Martin Kovář, ombudsman Poštovní spořitelny.
Era eScribe oceňují sami klientští pracovníci, kterým usnadňuje komunikaci se sluchově postiženými klienty. „Dorozumívání se sluchově postiženými klienty bylo do zavedení simultánního přepisu mnohdy komplikované a zdlouhavé a hrozilo, že dotyčný nedostane informace, pro které si přišel. Teď už je takovýchto situací minimum a my jsme rádi, že klientům i sobě šetříme čas – průměrná doba jednoho přepisu zabere 4 minuty a 20 sekund - a hlavně můžeme všechno velice srozumitelně vysvětlit,“ říká Martina Bočanová z pražského Era finančního centra v Revoluční ulici.
Shrnutí využití služby
měsíc |
počet klientů |
Červenec |
23 |
Srpen |
66 |
Září |
12 |
Říjen |
13 |
Listopad |
48 |
CELKEM |
162 |
Také Ladislav Kratochvíl, který sluch ztratil ve čtyřiceti letech po operaci mozkového nádoru, vyzdvihuje hlavní přednosti online přepisu: „Konečně jde o plnohodnotnou komunikaci, kdy si nemusím polovinu domýšlet, protože odezírání není nikdy spolehlivé a při psaní na papír jsou sdělení téměř vždy zredukována do holých vět, nebo dokonce do jednoho slova. Obzvlášť při jednáních v bance je velmi důležité vše co nejpodrobněji vysvětlit. Klientská pracovnice se také nemusí soustředit na psaní, ale na obsah sdělení, jako u slyšících klientů, takže mám stejné informace, jako kdybych slyšel.“
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva