Soutěž o okruhového šampiona nabírá obrátky, zapojilo se dalších 12 adeptů na titul
25.07.2016 15:37 | Zprávy
Soutěž Automotoklubu Most s podporou Autoklubu České republiky „Hledá se nový okruhový šampion“ pro mladé muže a ženy od 15 do 27 let nabírá po vlažnějším začátku ostré tempo. Zatímco premiéru klání o zajímavé ceny obstarala 7. července jediná odvážná slečna z Rakovníka Eva Trlicová a o týden později následovali jejího příkladu Martin Müller a Petr Novotný, v sobotu 23. července už se do areálu mosteckého autodromu sjelo 12 adeptů na vítězství.
reklama
Zájem o účast v soutěži nejspíš nastartovala nabídka zkusit si zajet ostré kolo v zapůjčeném voze Renault Clio RS, který je zcela novým safety carem autodromu. Této možnosti využila v sobotu hned polovina přihlášených, konkurence navíc přinesla vyrovnané boje a pekelné tempo. Výsledkem jsou velmi dobré časy a také rekord soutěže.
„Jsem moc ráda, že nabídka zapůjčení auta na divokou kartu má takový ohlas. Naším cílem je přilákat k motoristickému sportu co nejvíc mladých lidí. Je nám jasné, že v této věkové skupině nemůže mít každý svůj vůz a ne každý si auto může půjčit od tatínka, kamaráda či známého. Proto nabízíme možnost zajet si ostré tempo na malém závodním okruhu v našem safety caru a navíc zdarma,“ vysvětlila záměr členka výboru mosteckého automotoklubu a obchodní a marketingová ředitelka společnosti AUTODROM MOST Jana Svobodová.
Že je Renault Clio RS více než rovnocenným partnerem ostatním strojům, se ukázalo právě při jeho sobotní premiéře v soutěži. Rekord soutěže stanovil třiadvacetiletý Josef Darvaš z Března u Mostu s vozem Mercedes A45 AM6, který se blýskl skvělým časem 0:58,529 minuty na jedno kolo. Velmi důrazně na něj ale dotíral o tři roky starší Dominik Staněk ze středočeských Bořenovic právě se zapůjčeným Renaultem Clio RS. Zajel čas jen o 462 tisícin horší. Mezi oba borce se vklínil čtyřiadvacetiletý Jiří Jonáš z Roztok na voze Ford Focus s časem 0:58,634 minuty.
Dominik Staněk si jízdu v safety caru pochvaloval. „Velký závodní okruh znám dobře, jezdím na autodrom už asi šest let. Polygon a malý okruh jsem ale viděl poprvé. Bylo to fajn, auto mě mile překvapilo. Dobře fungovaly brzdy, také pneumatiky držely. S autem si šlo docela hrát,“ zhodnotil svoji premiéru na malém okruhu.
Automobily pro soutěž organizátoři rozdělili do čtyř skupin podle poměru hmotnosti a výkonu, safety car na divokou kartu pak tvoří samostatnou kategorii. Z každé skupiny postupuje do 2. kola soutěže 25 jezdců s nejlepšími dosaženými časy, na divokou kartu s vozem Renault Clio RS pak pět jezdců s nejlepšími časy. Ve 2. kole tak svede souboj 105 mladých mužů či žen. „Auta jsou zařazena do skupin od N1 do N4. V poslední jmenované jsme ale například zatím žádný vůz nezaznamenali. Pokud tedy v některé z kategorií nenaplníme počet postupujících, mají šanci jezdci z ostatních skupin. Může se tak stát, že místo 25 postoupí z každé skupiny do 2. kola soutěže více jezdců,“ upozornila Svobodová.
První kolo soutěže, rozdělené do sedmi termínů až do začátku září, se odehrává na malém závodním okruhu autodromu. Účastníci se v sériově vyrobeném autě snaží dosáhnout co nejlepšího času. Ve druhém kole už poměří své řidičské schopnosti a dovednosti na velkém okruhu. Třetí kolo se zúží ze 105 na 40 nejrychlejších mladých jezdců, ve finálním čtvrtém kole poměří síly deset nejlepších. Pravidla soutěže i termíny jednotlivých kol zájemci najdou zde, průběžné pořadí jezdců zde.
Přihlásit do soutěže se může prakticky každý občan ČR v dané věkové kategorii. Finanční nároky spojené s účastí jsou totiž právě díky Autoklubu ČR minimální, naopak výherní ceny více než lákavé. Vítěz absolvuje jako jezdec závodní víkend obnoveného seriálu Octavia Cup v příštím roce. Jeho úspěšní rivalové, kteří skončí na 2. až 10. místě, získají volný vstup do okruhové školy autodromu. Další v pořadí až do 40. místa se pak mohou těšit na sportovní kemp s dvojnásobným vítězem evropského poháru cestovních vozů (ETCC) Petrem Fulínem. Ostatní účastníci soutěže dostanou vouchery společnosti AUTODROM MOST. Nikdo tak neodjede s prázdnou.
Cílem soutěže je rozšíření povědomí o okruhovém motorsportu mezi širokou veřejnost i mládež při dodržení pravidel fair play. „Chceme rozvíjet volnočasové aktivity mladých lidí, a to zejména jejich technické povědomí, fyzickou zdatnost, jakož i vůli podstoupit cestu od amatérského soutěžení až po opravdový vrcholový sport. Naší snahou je v neposlední řadě objevovat talentované jezdce, kteří by mohli využít svůj potenciál i pro jiné budoucí projekty v oblasti motorsportu,“ uvedla Svobodová.
Další motivací organizátorů je snaha o vymanění začínajících řidičů z virtuálního světa počítačových her. Řada mladých řidičů po získání oprávnění není totiž podle Svobodové schopna adekvátně reagovat na realitu na našich silnicí
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Líbil se Vám tento článek?
Nezávislost naší redakce můžete podpořit peněžitým darem v jakékoliv výši bankovním převodem na účet:
131-981500247/0100
QR kód obsahuje údaje k platbě, výši částky si určete sami.
Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.
A co třeba říkáte na to, že jsme v digitalizaci veřejné správy je Česko druhé nejhorší v EU? Zdroj: https://www.dvs.cz/clanek.asp?id=6995694 Nebo co říkáte na toto - https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-b2b-platit-prevodem-nestaci-digitalizace-ceske-ekonomiky-je-zalostne-pomala-261752?
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.
reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.