Společnost TATRA TRUCKS modernizuje kabiny vozů řady FORCE

22.09.2016 10:45 | Zprávy

Modelová řada TATRA FORCE je jedním z pilířů produkce kopřivnické automobilky TATRA TRUCKS. Osvědčené a komerčně úspěšné vozy nyní dostávají modernizované originální kabiny s nízkou výškou.

Společnost TATRA TRUCKS modernizuje kabiny vozů řady FORCE
Foto: TATRA TRUCKS
Popisek: TATRA TRUCKS modernizuje kabiny vozů řady FORCE

Nová technologie výroby

Stěžejním prvkem modernizace je zcela nová moderní technologie výroby kabiny s nízkou výškou, která přináší především její nižší hmotnost a lepší antikorozní charakteristiky. Původní konstrukce vycházející z technologie svařovaných ohýbaných plechových dílců byla nahrazena vlepováním plochých hliníkových dílů do základní svařované konstrukce z ocelových profilů. Jde o zásadní technologickou změnu ve výrobě, která přináší celou řadu výhod. Od účinnější výrobní metodiky dodržení geometrie celé konstrukce, až po jednoduchost výroby jednotlivých dílů. „Změnou konstrukce a technologie výroby došlo ke snížení vlastní hmotnosti kabiny, zvýšení její korozivzdornosti a snížení náročnosti prací při případné opravě,“ uvedl k modernizaci kabiny vozidel řady TATRA FORCE Radomír Smolka, člen představenstva a technický ředitel společnosti TATRA TRUCKS.

Změny navenek i uvnitř

Nová modernizovaná kabina vozidel TATRA FORCE přináší podstatné změny jak v interiéru, tak v exteriéru. Posádka má lepší výhled z kabiny, která je nyní osazena novým rozměrným čelním sklem z jednoho kusu. Střední sloupek ustoupil do pozadí, čelní sklo je na něj nalepeno, což umožňuje kabinu vybavit třetím středovým stěračem. Stíraná plocha čelního skla je tak o poznání větší. Kabina disponuje také větší čelní výklopnou kapotou usnadňující přístup k vnitřním konstrukčním skupinám. Na kapotě je vytvořen viditelný panel, jednoznačné designové určení obchodní řady, na němž je umístěno výrazné logo TATRA. V interiéru je nové čalounění a nové odkládací prostory především nad horní hranou čelního okna. Zcela nová je přístrojová deska, nyní vyrobená z odolného plastu.

Kabina v různých variantách

„Optimalizací se podařilo vytvořit větší prostor v interiéru pro umístění sedadel. K dispozici jsou dvoumístná až čtyřmístná provedení kabiny, dvě sedadla spolujezdců můžou být umístěná i na středovém tunelu,“ upřesnil Radomír Smolka. Pro civilní aplikace, především u záchranářských speciálů, je kabina vybavena střešním plastovým nástavcem. Novinkou je rovněž provedení ve formě čtyřdveřové dvoukabiny s prostorem pro šest členů posádky – řidič plus pět členů posádky. Čtyřdveřová kabina je oproti dvoudveřové verzi o cca 150 mm vyšší.

Důležitou součástí nabídky modernizovaných kabin modelové řady TATRA FORCE jsou pancéřované varianty obou provedení – krátké dvoudveřové a dlouhé čtyřdveřové. Na jejich vývoji společnost TATRA TRUCKS spolupracuje s externím partnerem. Díky zcela nové technologii výroby modernizované kabiny je možno dosáhnout balistické ochrany do úrovně Level 3 dle norem STANAG. Montáž modernizovaných kabin TATRA FORCE, a to i v pancéřovém provedení, probíhá přímo ve společnosti TATRA TRUCKS z dodávaných celků.

O TATRA TRUCKS a.s.

Akciová společnost TATRA TRUCKS převzala v roce 2013 světoznámou kopřivnickou automobilku a po změně vlastnické struktury prošla úspěšnou restrukturalizací. Kromě standardizovaných modelových řad vyrábí i speciální nákladní vozidla na míru požadavkům klienta. Osmdesát procent produkce automobilky je určeno k exportu. Ke konci roku 2015 zaměstnávala TATRA TRUCKS 900 kmenových zaměstnanců v mateřské společnosti a 610 ve dvou dceřiných společnostech zaměřených zejména na slévárenství a kovárenství. Na konci roku 2014 byl zahájen prodej nové generace vozů TATRA PHOENIX Euro 6. V roce 2015 společnost vyrobila 858 vozidel.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Jana Pastuchová byl položen dotaz

Jak podle vás zajistit práci seniorům?

Pravda je, že doba jde dopředu a lidé ve starším věku se mají problém ,,jít s dobou". Ale podle mě to bude problém i do budoucna, třeba pro dnešní 30. Za 30 let mohou řešit stejný problém jako senioři dnes, protože i když jsou třeba technologicky zdatnější než dnešní starší generace, tak za těch 30 ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Soutěž, která má podpořit zájem mladých o řemesla a technické obory

19:39 Hospodářská komora: Soutěž, která má podpořit zájem mladých o řemesla a technické obory

Za účasti ministra školství, mládeže a tělovýchovy Mikuláše Beka, ministra průmyslu a obchodu Lukáše…