Zástupce ochránkyně Stanislav Křeček je přesvědčen, že opakující se problémy jsou jednak důsledkem přetrvávajícího nízkého právního povědomí veřejnosti, ale i nových prodejních strategií některých podnikatelů. „Lidsky nejvážnější jsou opakující se případy seniorů, kteří se nechají vmanipulovat do uzavření pro ně nevýhodné smlouvy. Právě na ně se prodejci často zaměřují,“ hodnotí celospolečenský problém zástupce veřejné ochránkyně práv Stanislav Křeček a dodává: „Ochrana spotřebitele se sice zvyšuje, ale je pořád pozadu za praxí. Podnikatelé přicházejí stále s novými metodami, jak klienty oslovovat a získávat. Jsou neustále o krok napřed.“
Od 15. 1. 2014 musí prodejci a pořadatelé předváděcích akcí předem hlásit České obchodní inspekci informace o každé plánované akci a rovněž byly stanoveny náležitosti pozvánky k účasti na akcích. Podle zástupce veřejné ochránkyně práv jde o krok správným směrem. Česká obchodní inspekce tím získává přehled o předváděcích akcích a může je kontrolovat. Pokud pořadatel akci předem neohlásí, vystavuje se riziku sankce ze strany ČOI.
Od smlouvy se dá odstoupit, ale nesmí se s tím otálet

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva