Součástí prací bude navíc částečná obnova trakčních bran a stožárů na kolejovém rozvětvení ve směru na Kolín. To si vyžádá konání výluk, jež se budou odehrávat zpravidla v nočních hodinách a budou mít minimální dopad na osobní dopravu. V případě konání denních výluk budou některé vlaky využívat odklonové trasy.
Rozsáhlá modernizace traťového úseku z Velimi do Poříčan probíhá od poloviny roku 2020. Díky nasazení nejmodernějších stavebních strojů se podařilo zkrátit dobu výluk o plných 200 dní. Jediným omezením pro vlaky jsou tak v současnosti už jen práce ve stanici Velim.
„Na právě rekonstruovaném ostrovním nástupišti jsou také umístěny stožáry pro brány trakčního vedení, které se budou nově nacházet mimo nástupiště. Tím dojde k uvolnění prostoru pro vybudování přístřešku. Současně budou vyměněny i navazující trakční brány a dva trakční stožáry na kolejovém rozvětvení ve směru na Kolín,“ popisuje ředitel pražského oblastního ředitelství Správy železnic Vladimír Filip. Jak dodává, trakční brány slouží v provozu již přibližně 30 let a s ohledem na vysokou frekvenci dopravy se blíží konci jejich životnost.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva