Správa železnic: Během rekonstrukce nástupiště ve Velimi bude opraveno i trakční vedení

11.10.2022 9:15 | Tisková zpráva

Modernizace traťového úseku z Velimi do Poříčan postoupila do závěrečné fáze – rekonstrukce ostrovního nástupiště ve stanici Velim. Na něm se nacházejí také stožáry pro brány trakčního vedení, které se nově vybudují mimo toto nástupiště.

Správa železnic: Během rekonstrukce nástupiště ve Velimi bude opraveno i trakční vedení
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Součástí prací bude navíc částečná obnova trakčních bran a stožárů na kolejovém rozvětvení ve směru na Kolín. To si vyžádá konání výluk, jež se budou odehrávat zpravidla v nočních hodinách a budou mít minimální dopad na osobní dopravu. V případě konání denních výluk budou některé vlaky využívat odklonové trasy.

Rozsáhlá modernizace traťového úseku z Velimi do Poříčan probíhá od poloviny roku 2020. Díky nasazení nejmodernějších stavebních strojů se podařilo zkrátit dobu výluk o plných 200 dní. Jediným omezením pro vlaky jsou tak v současnosti už jen práce ve stanici Velim.

„Na právě rekonstruovaném ostrovním nástupišti jsou také umístěny stožáry pro brány trakčního vedení, které se budou nově nacházet mimo nástupiště. Tím dojde k uvolnění prostoru pro vybudování přístřešku. Současně budou vyměněny i navazující trakční brány a dva trakční stožáry na kolejovém rozvětvení ve směru na Kolín,“ popisuje ředitel pražského oblastního ředitelství Správy železnic Vladimír Filip. Jak dodává, trakční brány slouží v provozu již přibližně 30 let a s ohledem na vysokou frekvenci dopravy se blíží konci jejich životnost.

Pro výše uvedené úpravy se využijí výluky nezbytné pro rekonstrukci ostrovního nástupiště. Práce, které si vyžádají další omezení, budou prováděny v maximální možné míře v nočních hodinách, a to od poloviny října. Výjimku budou tvořit pouze činnosti, které z technologických důvodů není možné provádět v noci a budou s co nejmenším omezením realizovány i během denních výluk. Jde zejména o seřizování trakčního vedení, například výměnu nosného lana s jeho následnou regulací.

První z výluk se uskuteční od 4. do 7. listopadu, další budou následovat ve dnech 14. a 15. listopadu, dále od 17. do 21. listopadu a od 14. do 18. prosince. Některé dálkové spoje budou v těchto termínech odkloněny přes Nymburk, osobní vlaky na trasách Pečky – Kolín a Poříčany – Nymburk nahradí autobusy.

Zmiňovaná omezení provozu se mimo jiné využijí i na odstranění následků krádeže zesilovacího vedení u obou traťových kolejí v celkové délce 2 km v úseku mezi zastávkou Nová Ves u Kolína a Kolínem, ke které došlo letos 7. září.

„Za případné komplikace způsobené přidanými výlukami se cestujícím předem omlouvám. Ve spolupráci s dopravci jsme učinili vše pro to, aby měly co nejmenší dopad na pravidelnost vlaků. Noční výluky se dotknou jen minima vlaků, které budou nahrazeny autobusy. Při omezeních přes den pojedou vybrané spoje po odklonových trasách,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP: Místo tramvají budou na Libeňském mostě dočasně jezdit autobusy

22:03 DPP: Místo tramvají budou na Libeňském mostě dočasně jezdit autobusy

Současný provoz tramvají na části Libeňského soumostí bude od půlnoci z neděle 24. na pondělí 25. li…